*betty*spaghetti* Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Hei=) Jeg har gode rutiner når det gjelder og sove spise osv, jeg har gode og klare grenser. veit ikke hva jeg gjør galt jeg! Men nå har jeg mini begynt og bli så vrang og legge, jeg bruker to timer på det nå. Hun er 20 mnd så veit ikke om det er en fase. (før brukte jeg ti min). Det er jo ingen grunn til at hun ikke skal sove, hun går i bhg en hel dag er som regel sliten når hun kommer hjem, vi leker sammen og har det koselig fram til legge tid. vi roer ned 40 min før legge tid leser i bøker synger sanger. Men når jeg skal legge henne blir henne helt hysterisk! Hun sover 1,1/2t i bhg fra halv tolv til kvart på ett-ett. Er det ikke litt tidlig og slutte med luren på dagen? Også har jeg et annet problem, hun våkner om natten, da krever henne nesten at hun skal bli koset på ryggen. Jeg har vært dum ja! Men har prøvd og slutte en uke nå! har ikk fått sove før fem, hun gir seg ikke hun skal ha det som hun vil. har prøvd og nekte henne i tre timer også har jeg bare gitt opp. (noe søvn må jo jeg få og) Hvis jeg ikke gjør noe nå kommer jeg til og bli gal, for merker at jeg begynner og bli mektig lei! Jeg vil jo ikke være sint på henne, men blir omtrent eksplosiv når jeg har vært inne hos henne ti ganger på 20 min! Og prøver og tilby henne vann og legge henne ned igjen... alt er greit når jeg står der inne:S men herregud jeg vil ha fritid!!! Råd mottas med takk!
Sjokoladekaka Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Her har legging i småbarnsåra aldri vore problem, sjølv med ein ADHD-unge i huset. Sikkert ikkje det du ville høyre:) Ho har vel oppdaga at ho kan styre deg:)? Kan jo hende også at ho treng å legge seg tidlegare? Her har vi hatt regelen at alt av lesing og slikt skjer FØR legging. I senga er det kun soving og ikkje kosestund. Du skal ikkje prate for mykje med ho mår du er inn til ho. kunn seie at no er det natt, du skal sove no, ikkje gje ho valg; som drikke osv. ...hehe... her sit eg å snakkar om søvn.... jenta mi kom nettopp og sa ho har mareritt: ho drømte om "vil vere vinder"... ka er det? jo, vind som går rundt og rundt; tornado.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå