Mamma2OO5 Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Ser det er så mange som selger søskenvogner de bare har brukt et års tid på nettet. Er det vanlig? Vurderer fortsatt om jeg skal kjøpe eller ei:o) Noen som vil selge meg en Babytravel forresten? )
fox`y Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 jeg har brukt mi søskenvogn bare 3 ganger. er 2 år mellom mine da. elstemann står på brett han når vi er ute å triller som regel. grunnen til at jeg kjøpte den var at jeg er mye alene me onga å d blir en del farting til lege,fysio osv osv.men vi har klart oss uten vogn da.elstemann er oxo flink til å gå.
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 2 år mellom mine. Trodde først vi skulle klare oss uten søskenvognen, men den er grei å ha på turer hvor storebror kan bli litt trøtt. Er ikke så ofte vi bruker den om vi tenker pr.uke, men jeg beholder den enda noen år. Jeg kan ha 4-åringer i min vogn, og det er enda en stund til jeg får det.
yasmina Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 15 mnd mellom dem og brukte den mye de foerste 10 mnd , spesielt siden eldstemann ogsaa var hjemme. Etter det er den blitt lite brukt. Hvor stor forskjell faar du og skal eldstemann i b.hg ?
Mamma2OO5 Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2008 Eldste er 2 år og 7 månder når baby kommer. Det er bhg hver dag og ca 15 min å gå i normalt tempo når jeg ikke stresser eller går noe spesielt fort. Jeg er veldig i tvil, har ikke så lyst å kjøpe en dyr vogn (de er jo gjerne det disse søskenvognene) og så har jeg egentlig ikke brukt for den. Men likevel så ser jeg på en måte ingen annen mulighet. Og jeg tenker også på det at jeg vil ha en dypvogn til å trille med på dagtid fordi det blir pes å trille rundt på en diger søskenvogn;o) Hva slags vogner har/hadde dere da?
OsloMor Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Jeg begynte med søskenbrett da store-snuppa var 2.5 mnd... Vi hadde søskenvogn i ca.1 år. (Hun var 1.5 år da lille-søster ble født, jeg hadde ikke kjøpt søskenvogn dersom storesøster var 2.5 år.)
LegallyBlond Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Det er veldig vanlig å bruke søskenvogn bare en periode ja. Det skjer mye med eldste på ett år =) Er to år mellom mine, og jeg brukte vår MASSE det første halve året + men nå de siste mnd (mini er 8 mnd og eldste 2,8 år) så har vi nesten ikke brukt den. Hadde klart oss lenge med søskenbrett. Så selv om det var vel verdt pengene å kjøpe den og vi har vært knallfornøyd med vogna så hadde det vært på tide å selge den nå om vi kun brukte den som søskenvogn. Men vi har en phil and teds som også kan brukes som singelvogn, og jeg er blitt så glad i den, at den blir her som sportsvogn til minsten.
LegallyBlond Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Når eldste er såpass gammel hadde jeg bare kjøpt meg ett søsken/ståbrett, evt. den "sykkel"lignende tingen som man kan henge på vognen. Selges på blandt annet biteringen.no - tror den heter swiss *etellerannet* =)
Mamma2OO5 Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. februar 2008 Tenker også det samme (at han er såpass gammel) Men han er så utrolig glad i å sitte i vogna, det er det jeg tenker på. Og så er jeg litt bekymra for at han kommer til å "stikke av" med ståbrett? Det er jo så stor forskjell på barn. Jeg tror at han vil sitte i vogn fram til sommeren hvertfall. Når baby kommer er det helt sikkert snø så søskenbrett er ikke tingen da tror jeg? Her blir det ikke måket så bra..mye høye kanter og sånt. Og så synes jeg det ser ut som om det er så i veien. At man må gå krokbøyd liksom. Kan høres ut som om jeg har bestemt meg for at jeg SKAL ha søskenvogn, men jeg er bare veldig veldig i tvil:o)
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 Ja, er nok vanlig de blir brukt i et års tid ja hvis det er 1 1/2-2års forskjell på ungene...ofte blir de lite brukt også. Rekker ikke å slite ut teutonian min jeg heller :-DDD Får nå snart en ny søskenvogn i posten, en trille med søskenbrett bakpå fra Baby Trend ( nettauksjoner på netthandelen.no) Da har jeg 3 søskenvogner og ei sportstrille..hehe ( den ene skal stå hjemme hos besteforeldrene vel og merke)
Mamma2OO5 Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 5. februar 2008 En sånn sak til å henge på siden er helt genialt! Hadde helt glemt den jeg, men fungerer den på alle vogner eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå