Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 ...til å fortelle arbeidsgiver om graviditeten? det er den eneste personen jeg gruer meg å si det til egentlig.. er jo en stund til jeg vil fortelle det men det ødelegger liksom så.. hadde litt problemer før jul med at jeg ville ha kontrakt siden vi ville så gjerne få barn, da spurte de med en gang om jeg var gravid eller planla å bli det, akurat som om det var en skam.. det har ødelagt en del og tror ikke høyeste hold skjønner det helt! håper det går bra men har en litt vond følelse på det...
Happy happy:) Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Jeg gruer meg også kjempe mye, vet ikke om jeg skal fortelle det til personalsjefen eller til avdelingssjefen min heller jeg. Hva skal du gjøre? Det er jo helt dumt av meg å gru meg for jeg har hatt denne jobben siden mai 07 og det er fast jobb og alt. De visste jo når de ansatte meg att jeg kom til å ville ha barn om ikke så altfor lenge, er jo 25 år snart. Lurer på hvordan de reagerer.
Makko med to små gutter Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Jeg grudde meg også! Men første møte etter jul drev sjefen å planla prosjekter for hele 2008. Følte at jeg bare måtte si det selvom jeg bare var 7uker på vei (sjefen har 5 unger så han veit det kan gå galt). Har hatt jobben under et år, og synes det var litt ekkelt. "nei så bra da! det var hyggelig å høre!" var reaksjonen. Nå har jeg fått "lettere" arbeidsoppgaver, og ting er tilrettelagt slik at det ikke er noe krise om jeg skulle bli sjukmeldt :-) Så bare hopp ut i det jenter! -ok det er kanskje lurt å få den kontrakten først, men det skal du ha uansett!
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2008 jeg skal nok bare si det til daglig leder, så får hun si det til han som eier butikken. føler meg liksom som en liten luring her jeg sitter men en kontrakt skulle ha vært på plass senest en mnd etter ansettelsedato. har trossalt jobba der et år nå og er fast ansatt.. og er jo 7 mnd til jeg forsvinner derifra.. men har ikke snøring åssen jeg skal si det hehe, det blir ikke før om noen uker til i hvertfall. har ikke sagt det til familien enda, vil til lege først og være helt sikker;) hvor langt er du på vei da?
Happy happy:) Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Jeg skal til lege når jeg er 10+1, er i dag 6+1 ca. Tror det blir å si det til Personalsjefen, det er en kvinne med små barn selv. Men kommer ikke til å si det til noen før etter lege vertfall.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. februar 2008 nei er nettopp det. jeg vil heller ikke si noe før etter legebesøket. helst ikke før uke 12 egentlig så er vi forbi den værste perioden hvor alt kan skje.. mitt problem er at daglig leder ikke har barn selv hehe, hun begynner å bli litt oppi åra og har ikke samme syn på familie som jeg. men man må jo kunne bli glad på andre sine veine, skulle bare mangle! for bare pluppse det ut og ta det som det kommer. det er heldigvis noen uker til!
miobell Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 forstår dilemmaet kjempe godt, selv om det burde jo egentlig ikke være store problemet???.... jeg sitter i samme situasjon. daglig leder i butikk og har noen innmari vanskelige eiere over meg. To voksne menn som ikke er direkte enkle å ha med å gjøre.. Jeg gruer meg, men må nå bare si det!.... men aner ikke hvordan!!! Er 7+2 i dag og tenker vente til jeg er over 12uker... Men tenker masse på det! Har jobbet her i snart tre år da, så burde jo være naturlig for en jente i midten av 20årene?! Husker de spurte meg på intervjuet... jeg sa "at barn ville jeg ha, men ikke akkurat nå".. stemte jo det da... er jo snart tre år siden.... Vi klarer det jenter! tror rett og slett bare vi bekymrer vi oss for mye over dette ;-)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2008 jepp, vi må jo bare hoppe i det;) men har ikke verdens greieste høvding som sitter på toppen hehe.. men man må jo kunne reine med slikt når man bare har kvinnelige ansatte.. håper det går bra! det må jo bare gjøre det hehe.. håper bare det blir gratulasjoner å få ikke surmuling. da tror jeg hormonene skvetter fram! vi får være sterke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå