Gå til innhold

Hvorfor hater dere ferber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer.. For mange virker jo dette som en metode som fungerer greit,og ungen har jo ikke vondt av det.. Hva mener dere er så fryktelig?

Og hvorfor dømmer dere dem som vil prøve? Tror dere ikke at de også vil det beste for barnet sitt,selvom de gjør det på en annen måte enn dere kanskje ville gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker ikke Ferber fordi jeg ikke klarer å se at en metode der barnet mitt må ligge alene og hylgråte skal være en god metode.

Spesielt når det finnes andre metoder.

The No-Cry Sleep Solution tar kanskje litt mer tid, men den går på barnets premisser, og innebærer ikke at barnet må ligge helt alene og hyle. Sluttresultatet er en trygt barn som finner søvnen selv uten stimuli utenfra.

Det er dessuten flere som velger "sin versjon" av Ferber, og som f.eks begynner tidligere enn 6 mnd. Til og med Ferber mente at mindre babyer ikke hadde godt av denne metoden.

Jeg vil gjerne vite hva du legger i at ungen ikke har vondt av det?

Jeg er genuint nysgjerrig, og skulle gjerne likt å se en studie av barn som har blitt utsatt for Ferber-metoden. Hvilke senvirkninger den har, osv.

En annen ting jeg har hørt, er at Ferber-metoden ikke er varig. Det betyr at hvis deres rutiner forandres, f.eks ved reiser, sykdom o.l., så må man gjerne gjennom en ny skrikerunde før søvnmønsteret "normaliseres".

Enhver må gjøre det de synes er best for sine barn, men mange har ikke hørt om andre alternativer enn Ferber.

Skrevet

Tidene har jammen forandret seg fælt.. Mine foreldre fikk beskjed om av hs (den gangen) at så lenge det ikke feilte barnet noe,haddet det ikke vondt av å ligge å skrike. De ble rådet å putte sov-i-ro i ørene og la meg ligge der å skrike. Jeg har ingen senskader av det. Jeg var en trygg unge når jeg var liten også. Tillitsfull ovenfor andre,og en blid og frisk unge.. Jeg hadde ikke vondt av det. Og det var ganske vanlig råd folk fikk den gangen. Nå blir de kalt ubarmhjertige og grusomme. Og ferber virker jo mye mer skånsom enn den metoden mine foreldre praktiserte..

Skrevet

Jeg mener det er barnemishandling.

Allerede debatt om dette på barneoppdragelse og søvnforumet.

Skrevet

Jeg har ingenting i mot at andre bruker den metoden, og det virker som at den fungerer. Men jeg kommer ikke til å bruke den metoden på Leah, har rett og slett ikke "baller" til å høre babyen min gråte så veldig lenge:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...