sannamin* Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Hvordan syns dere det er å kombinere det og småbarn?og lønn?I forhold til full stilling...
animal Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Hei ja, nå har ikke jeg jobbet annet enn natt siden jeg kom tilbake fra permisjon, så har ikke noe å sammenligne det med, men.. For meg så har det gått greit nok å kombinere, nå er jeg et b-menneske fra før, og barnet vårt er heller ikke opp veldig tidlig, heldigvis. Vet ikke hvordan det er for deg? Jeg har som regel lagt meg samtidig med barnet vårt på dagen, slik at jeg får sovet ut litt, og da har det gått greit å holde seg våken på natten, Har du barnehage til barnet/barna, så kan jo mannen kjøre i barnehagen om morgenen slik at du bare kan legge deg, eller så kan du gjøre det før du legger deg. Må innrømme at man blir veldig fokusert på søvn når man jobber natt, og den dagen man snur, er man temmelig susete i hodet. Pluss at det henger i noen dager etterpå. Jeg har 60% stilling, og det er mer enn nok på natt.. Lønnsmessig er det ikke så mye å tjene for oss her jeg bor lenger, jobber på sykehus, og her ble det i fjor fjernet et nattevaktstillegg som utgjorde 20 000 i året, så nå får vi omtrent det samme som om vi skulle jobbet lik stilling på kveld, Har jo en halv time lenger arbeidstid da, vi har 9timer. Kvelds/nattetillegg er frem til kl 06. Kan hende de har andre lønnsmessige særavtaler i kommunen eller i det private!?! Jeg er dritt lei av å ha så lusen lønn!!! Der fikk jeg slengt med det også ;O) Hehe..
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Jeg jobber 60 % natt. 9.5t pr vakt - 9 vakter pr mnd. Jobben er ikke den mest spennende for å si det sånn - men akkurat nå er det noe som passer for meg med tanke på barn,endel fri osv. Har to jenter på 5 og 7 år. Er som regel hjemme rett før 0800 om morgenen. Da har mannen gjort de klare, han leverer begge og jeg stuper i seng til 1530. Så beg jeg gjerne på middag og han plukker opp ungene på vei hjem. Der jeg jobber har vi ønsketurnus, og kun arbeid hver 4 helg. Dette var viktig for meg! Så vi styrer stort sett selv når vi ønsker å jobbe - har lange friperioder osv. Lønnen tilsvarer vel kanskje 80% stilling tror jeg. noe usikker her. Hadde aldri orket å jobbe 100% dag/aften i turnus for å si det sånn.
Piken på landet Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har kun jobbet natt etter at jeg fikk barn, men syns det har fungert veldig bra. Jeg jobber nå 68%, og det tilsvarer lønn som om jeg skulle gått 100% dag. Masse fri har jeg jo også ettersom vaktene er lengre. Det som er pyton, er helgene. Jobber hver 3. helg, og da går helgen kun i soving og jobbing. Orker ikke noe annet. Nå kommer det jo litt ann på hvor du skal jobbe, men de aller fleste steder er det et roligere tempo på natt enn på dag/aften, og mindre å "ta tak" i. Det syns jeg har vært deilig, for tempoet er høyt nok hjemme når en har små barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå