Gå til innhold

Ja da var vi igang med ferber da.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og kan ikke akkurat si at dette er veldig gøy. Han ble lagt klokken 19 og sovnet uten problemer. Våknet nå og da startet morroa:( Vi er på 7. min nå, to min til vi kan gå inn til han igjen.

Er mannen min som skal ta første økta, har litt problemer med dette jeg.

Ungen gråter og jeg gråter, så kjenner at dette kommer til å bli tøft. Håper bare det virker og at vi alle vil få noe godt ut av det.

Dere som har prøvd metoden, hvor lang tid brukte dere før det gikk over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi har akkurat gjennomført en fire-netters ferber. Og allerede den tredje natta var det mye, mye bedre. Natt til i dag sov hun fra 2000 til 0650, kun med en liten smukk-innput sånn i femtida. Ganske stor kontrast til de ganske lange skrikeøktene de første nettene.:-)

Men en ting er veldig viktig: Hold ut! For meg hjalp det å tenke at det var til hennes eget beste. Jeg har også lest at om man gir opp, kan søvnproblemet bli større. (Jesper Juel, tror jeg) Det motiverte meg...

Lykkelykke til!

Skrevet

Ja skal virkelig klare dette. Vi må få en bedring på denne sove situasjonen, går ikke sånn som det har vært. Våkner annenhver time igjennom hele natten.

Vi hadde barnevakt fra lørdag til søndag og da fikk han flaske og den var han ikke særlig int. Så da viser det seg at han ikke akkurat er så veldig sulten.

Var hos barnefysioteraputen hans i dag til behandling, og det var hun som anbefalte oss å gjøre dette. Så litt lettere når en fagperson forteller det:)

Skrevet

Ja, det var HS som satte oss i gang:-) Bare stå på, du!

Skrevet

Takk takk. Vi står på vi:)

Skrevet

Må bare si at dette gikk over all forventning. Etter å ha sovnet etter 20 min så sov han helt til halv to og da fikk han mat. Så sov han til 5 og da sutra han i fem min før han sovnet igjen, og klokken 8 .15 hadde jeg en smørblid gutt som lå å skravlet og bablet i sengen sin. Så dette virker som går riktig veien:)

Men lurer på en timg, skal jeg gjør det samme når jeg legger han på dagen?

Skrevet

Så utrolig bra at ting blir bedre!

Jeg har begynt å bli strengere rundt legging om dagen også. Før løp jeg fram og tilbake og puttet inn smukken, de siste dagene har jeg latt henne skrike litt. Og så sovner hun etter maks fem minutter. (Hvis hun ikke hadde gjort det, hadde jeg nok begynt med ferber-intervaller)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...