Piipii Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Og kan ikke akkurat si at dette er veldig gøy. Han ble lagt klokken 19 og sovnet uten problemer. Våknet nå og da startet morroa:( Vi er på 7. min nå, to min til vi kan gå inn til han igjen. Er mannen min som skal ta første økta, har litt problemer med dette jeg. Ungen gråter og jeg gråter, så kjenner at dette kommer til å bli tøft. Håper bare det virker og at vi alle vil få noe godt ut av det. Dere som har prøvd metoden, hvor lang tid brukte dere før det gikk over?
Piipii Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 4. februar 2008 Phu tok 20 laaaaaaaange min før han sovnet igjen. Men hva gjør vi neste gang han våkner? Begynner på nytt med tiden? Han skal få et måltid i løpet av natten, når gir jeg dette nå da?
Carnivale Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Forstår jeg profilen din rett så er ungen 6-7 mnd? Syns skrikekurer er umenneskelig uansett alder, men når de er SÅ små så syns jeg det er enda verre. Hva er problemet liksom? JA; unger våkner og skal ha mat i løpet av natta i mange mnd, det er ikke sånn at alle vips! slutter å spise om natta når de er 6 mnd. Over til det du lurer på; aner ikke.
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Ferber metoden på en baby som er 6-7 mnd...??? Øh... Litt vel tidlig å begynne med det da... Vil anbafale på det sterkeste å vente til babyen er større.. Babyer på den alderen bruker som regel å våkne flere ganger.. Min kar har aldri sovet mer enn 10-12 timer døgnet og han er 7 mnd.. Hadde aldri fått meg til å tatt ferber på han.. Altfor tidlig.. Snakket med flere HS om dette, og ingen ville anbefale ferber når babyen er så liten...
heldigec Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Tull og tøys. Ferber anbefales fra 6 mnd alder. Ang spørsmålet ditt så "skal" man vente feks 3,5,7, 7, 7......osv min første gang. Neste gang han våkner så er det rett på 5 min og deretter 7. Det viktigste er egentlig ikke antall minutter men hva du gjør når du er inne (ikke stimulerer, tar han opp eller gir mat). Naphaug sier at kortere intervaller kan være mer effektivt, men da er det også viktig å ikke bli så lenge inne hos ham. Lykke til! Har selv god erfaring med begge barna mine og ferber. Det har tatt 3 dager. Tilbakefall må påregnes men da tar det vanligvis bare en kveld før de er "i rute" igjen.
Sjokoladekaka Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 kjenner ikkje heilt til Ferber, men det eg gjorde når mi starta å våkne, var at eg hadde senga hennar inntil mi. og når ho våkna, låg eg i mi seng, ho i si, eg hadde handa mi opp i til ho og forsikra ho om at eg var der heile tida UTAN å ta ho opp. første natta:4,5 timar andre 1,5 timar tredje 1,5 timar fjerde sov heile natta:) då var ho ca 6-7 mnd.
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Jeg er også egentlig imot ferber.. Men for noen barn så er det faktisk ikke andre veier å gå.. Vi prøvde når snuppen var 7-8 mnd.. men da gikk det ikke.. var en meget mild ferber da.. .. så det gikk ikke så bra.. fikk nattpupp til han var 11 1/2 mnd.. da var det stopp.. Jeg skulle begynne å jobbe igjen.. å trenger da hele netter med søvn.. han sov jo fra halv åtte til seks tiden med var våken en gang.. når han var 11 1/2 mnd så slutta vi med puppen på natt og i tillegg prøve å få han til å sove hele natta.. husker ikke helt hvor mange minutter.. 5-10 en gang før vi gikk inn.. skrek bra i førsten.. MEN.. han var ikke utrygg eller noe.. han var bare sinna.. med en gang vi kom inn så slutta han.. tok en ukes tid.. og nå sover han fra halv åtte til seks- syv tiden. Utrolig deilig.. Vi hadde prøvd alle milde metoder også.. Bl. annet det å sitte inne hos han.. ble bare enda verre..
Piipii Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2008 Etter samtale med barnefysioteraputen ( Uthe Imof ) som vi går til med sønnen vår på 6 mnd, så var det henne som anbefalte oss å prøve denne metoden, da det ikke er bra for han heller å være våken så mye på natten. Han våkner ca hver time fra han legger seg til vi står opp. Og dette er ikke bra for han heller, og han er ikke SÅ sulten at han trenger så mye mat på natten. Og det som skjedde til sluttvar at han spiste lite på dagen og mye på natten. Etter at han hadde gråtet i 20 min sovnet han, vi var inne hos han først etter tre min, så fem, så syv. Så han lå ikke alene å gråt i 20 min i strekk. Etter dette våknet han klokka 2 og fikk mat. Så våknet han klokka 5 og da kjørte vi samme greia igjen og det tok fem min med litt suttring og han sovnet igjen og sov til 8.15. Og for første gangen i hans liv våknet jeg av at han lå og skravlet og var så fornøyd i sengen sin. Vanligvis våkner han om morningen og hyler og er veldig misfornøyd. Så det var så deilig å våkne opp til en glad og fornøyd gutt:) Så må virkelig si det gikk over all forventning. Jeg er fullstendig klar over at babyer våkner om natten, men han har ikke godt av å våkne så ofte. Og vi har prøvd veldig mye forskjellige ting. Han blir bare sintere hvis vi tar han opp, så det funker veldig dårlig med mye kos og plundring midt på natten. Har også vært i kontakt med en jordmor og hs og de jeg har snakket med sier at denne metoden fungerer for noen men ikke for alle. Og for oss virker det som det var dette som måtte til.
Piipii Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. februar 2008 Lurer forrsten på en ting. Skal jeg gjøre det samme på dagen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå