flypapir Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Hvordan gjorde dere det i forhold til jobb, behandling osv? Jeg er bare 8 uker på vei, men har kjent det en stund i bekkenet alt. Kjenner det spesielt godt etter endt arbeidsdag (jobber 100%). Sist hadde jeg bekkenløsning fra uke 20 og utover. Ble da veldig mye sofasliting disse ukene, da jeg synes det var kjempevndt å gå og gjøre "vanlige" ting. Har tenkt til å starte behandling nå snart (fått rekvisisjon i dag), men er usikker på om jeg burde trappe ned på jobb alt nå for å kanskje vare lenger i svangerskape...? Jeg klarer meg jo greit nå, men vet at det kommer til å bli verre. Hva gjør dere? Takk for svar!
augustmom Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 jeg kjenner det å veldig godt nå.. gjorde det med forrige å. er i uke 10. har gått ned på arbeidsprosenten. det er nok det beste vil jeg tro. tenker det samme som deg ang å vare lengre..
smuppemor Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Begynte med bl fra uke 4...50% sm fra ca uke 7, 100 % sm fra uke 14.....Håpte jeg skulle bli bedre innenuke 20...for d har vært slik i de to forrige sv.skapa...men slik ble d ikke...er 23+2 i dag og fortsatt 100% sm...kjeeedelig:( Men får vondt fort om jeg gjør litt for mye en dag, så å jobbe er håpløst( jobber i bhg...). Men prøver å ta d med ro for ikke å bli værre, og så vil jeg ha krefter til å fungere for familien...men noen dager blir veeeldig lange....men,men...vet jo at d absolutt er verdt d til slutt, så har jo noe å glede meg til:)
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 fikk vekkenløsning i uke 4 som hun over og sykemeldt 50 % , fra uke 8 ble jeg sykemeldt 100 % . er i uke 28 og er enda sykemeldt. Så dette er ikke gøy. klarer omtrent ikke gå sitte stå og ligge.. så gleder meg til 3 mai:)
2 søte småpiker Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Kjente det i bekkenet allerede n oen dager etter befruktet egg denne gangen, forrige gang var jeg ihvertfall over halvveis. BLe 100%sykemeldt i uke 7, pga ingen muligheter for å sitte på jobb, og ingen mulighet for omplassering. Fikk etterhvert svangerskapspenger istedet. Vil anbefale deg å ta det veldig rolig. JEg er utrolig mye verrre denne gang, til tross for sykemeldingen. Har brukt krykker i et par mnd, og sliter med den minste ting nå. HAr heldigvis bare 2 uker igjen, men får ikke sove uten å ta paracet lenger. ALT er vondt, men håper ikke det blir like ille for deg. MEN: Lytt til kroppen din
lizamor Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Jeg ble 100% sykmeldt etter 4 mnd denne gangen. Ble anbefalt det av legen,siden smertene kom tidligere enn v sist sv.skap. Er jo lenge å gå sykmeldt,men bedre det enn å ha kjempevondt kjempelenge fordi man presser seg for langt. Har jo en på tre år som trenger mye hjelp av mamman sin også,så vil gjerne slippe krykker:). har kombinert litt med fysioterapi og akkupunktur. Var litt tvilende til akkupunkturen,men det tok faktisk mye av smertene. Før akkupunkturen var jeg rimelig desperat. Måtte ha hjelp ut av sofaen,og vurderte å skaffe krykker. Kan fremdeles ikke gjøre mye uten å få vondt,men klarer ihvertfall å gå uten krykker. Har nå 7 uker igjen. Ikke sikkert akkupunktur funker for deg,men anbefaler deg å prøve! Jeg for min del skulle ønske jeg hadde prøvd tidligere. Husk: Ingen takker deg for at du sliter deg ut! Kommer jo an på hva slags jobb du har,men sykmeld deg heller for tidlig enn for sent. Bra for babyen at du har det bra vettu;)
flypapir Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2008 Takk for svar jenter! Ser det er mange som er sykemeldte, og det er jo på en måte en trøst. Blir nok det etterhvert for meg og, må bare kjenne litt mer på bekkenet først føler jeg (har nettopp vært sykemdlt 2 uker). Har en jobb hvor jeg går en til en med en elev som har adersproblemer, samtidig er jeg 15t i uka på sfo og der er det jo full rulle med matkurs og alt annet 130 unger bidrar til.. Tar en dag av gangen. Legen sier at jeg bare må si i fra når jeg ønsker sykemelding, så er greit sånn sett. Er bare så leit at mine plager går utover mine kolleger...
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Jeg kjente det i bekkenet i uke 12, men jeg har satset på og prøve og holde det i sjakk fremfor sykemelding. Vil anbefale og prøve det, kjempe bra for meg i alle fall, jeg er i uke 26 nå og det er nesten ikke blitt verre overhodet. Er sykemeldt fra neste uke for sikkerhets skyld, men har holdt meg i jobb ganske lenge. Jeg begynte og trene så snart jeg fikk problemer, gå turer, svømming osv. alt som styrker bekkenmusklatur og gjør det smidigere. Jeg går også på yoga, som er kjempedeilig. Mye tøy og bøy:) Det vil nok ikke hjelpe alle og trene, men hvis du begynner tidlig kan det hende det hjelper deg.
flypapir Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. februar 2008 Sist holdt jeg ut på jobb (praksis) til jeg var rundt 7 mnd på vei. Da fikk jeg praksisen bestått, men ikke fullført.Hadde jeg vært i vanlig jobb hadde jeg måttet gi meg mye tidligere.... Men da startet det jo ikke før uke 20 heller. Har veldig lyst til å få tilpasset trening, og håper å få en fysioterapeut som kan tilby dette. Tur får jeg vondt av, svømme er jeg også skeptisk til.... Yoga tror jeg ikke det finnes her ute på landsbygda... Har tenkt til å prøve slyngtrening, har hørt at det har hjulpet mange!
Supermamm Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 Jeg kjente det veldig tidlig jeg også og har gått til fysio endel fra uke 10 ca. Men jeg har hatt så voldsomt med kvalme at det har vært hovedgrunn til sykemelding fra uke 7 fram til uke 18 og etter det har jeg fortsatt sykemeldingen, men da pga bekkenet. Jeg synes ikke det hjelper å være i aktivitet, heller det motsatte. Alle har det vel forskjellig, men fysioterapeuten har ihvertfall sagt til meg at alt som gjør vondt skal jeg droppe. Hun har også vist meg måter å bøye seg, løfte dattera mi (selv om det er fyfy) og måter å gå og bevege seg på som kan gjøre det litt lettere i hverdagen. Lykke til med behandling, får håpe det kan holde det litt i sjakk for deg: )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå