Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Etter 3 kurer med mycostatin mot sopp/trøske uten å bli kvitt det, var vi dag hos legen. Fikk resept på lamisil til meg selv, og så anbefalte hun å gi babyen youghurt for å få en annen bakterieflora i munnen, der soppen ikke ville trives så godt. Så til sp.målet, er det ikke anbefalt å vente med melk/kumelkeprodukter til barnet er minst året?? Pga allergier? Noen kloke damer som har peiling?
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Kumelksprodukter går jo greit, men yoghurt er jo muggen melk (satt på spissen) og er ikke anbefalt før ett år. Men jeg er ingen ekspert.
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Hvis jeg skulle gi yoghurt til en på 6 mnd, ville jeg iallefall ikke gitt annet enn Biola-yoghurt... Er vanligvis ikke anbefalt å gi kumelkprodukter til barn under 12 mnd, fordi tarmen deres ikke er tilstrekkelig utviklet for å kunne spalte melkeproteinet (eller noe i den duren tror jeg...) Men kanskje du skal ta en tlf til hs og spørre?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 muggen melk? eh.. syrnet i alle fall. Og det er bedre enn vanlig melk. Har jeg hørt.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Hvis legen sa det,så er det vel bare å kjøre på? Stoler iallfall mye mer på legen enn disse gale damene her inne!!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Det var legen som anbefalte det ja, men da jeg spurte om de kunne spise melkeprodukter før ett år, svarte hun at "tja, jeg vet jo ikke helt hva babyer spiser nå til dags....?" Ble liksom ikke så mye klokere da.... tror jeg tar en telefon til hs i morgen.... HI
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 du får jo kjøpt sånne dessert glass for 6 mnd med yoghurt og banan da så da kan du i alle fall gi det.. kan jo umulig være farlig..snuppen på 6 mnd får litt yoghurt og har ikke tatt skade av det..
nenja Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Dette er hentet fra "Barnets utviklig, 6 mnd" her inne: Fra morsmelk til andre melkeprodukter Når barnet er blitt et halvt år, kan det begynne å smake litt på yoghurt. Du trenger ikke å gi så mye, noen få teskjeer som en smaksprøve kan være en fin start. Yoghurt har en bra virkning dersom barnet har hard avføring.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 Anbefaler deg å bruke biola eller soya yoghurt. Disse er uten laktose.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå