Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå trenger jeg hjelp... Min lille tullerusk (6mnd) har hele tiden vært så flink til å drikke av flaske de gangene hun har hatt barnevakt. Null problem i tilvenning, det gikk rett ned.

MEN! I dag; Jeg hadde ordnet barnevakt for å ha en hel kveld for meg selv (første gang etter fødselen). (mannen min er på jobbreise). Hadde en avtale med ei venninne som bor 1,5 time med toget fra der jeg bor. Da jeg nesten var framme ringte barnevakten; snuppa nektet å ta flaske! Jeg skjønte ingenting, hun har jo glupsket i seg melka tidligere. Så da ble det første tog hjem, og en ganske slukøret mamma som så frikvelden sin gå heden.:-(

Det er et mysterium hvorfor hun ikke tar flaske nå. Lurer på om jeg selv har ødelagt det fordi jeg denne uka har prøvd å gi henne vann på flaske. (hun bare smilte overbærende og ville ikke suge)

Har du noen tips for å venne henne til flaske igjen?

Har jo hørt om puppenekt, men! Her er det tydeligvis tvert i mot...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fikk et tips av hs om å bare bruke flaske til melk. vann, saft o.l burde blir gitt fra tutekopp. eller med skje dersom det ikke går med tutekopp.

bare fortsett å gi melk fra flaska. hun kommer til å drikke bare hun blir sulten nok.

Skrevet

Har ikke erfaring med dette da min gutt er et matvrak uten like og tar det han får;) Men tror du ikke hun hadde tatt flaska viss hun var sulten nok?? Skreik hun helt til du kom hjem eller var det bare det at hun ikke ville ha mat? Har dere begynt med grøt?

Uansett kjedelig når den ene etterlengtede kvelden blir ødelagt!! Men ikke la deg skremme: prøv igjen!!!!

Skrevet

Hei!

Har desverre ikke noen tips på flasketilvenning igjen, men kanskje tok hun ikke flaska pga at det var en "ukjent" som ga henne, eller at det ikke var på samme måten som du gjør det eller at det rett og slett ikke var mamma?! Eller at barnet"værer" at mamma eller pappa skal bort?

Bare litt gjetting her nå....

Har også prøvd å venne min lille pode på med litt vann på flaske siste uka, med samme resultat som deg; bare et skjevt glis og ville ikke suge....

Kanskje det kunne være en ide å prøve vann på tutekopp, så er det noe "annet" enn flaska, så er den forbeholdt melk...?

Tenkte jeg skulle prøve det. Sorry, litt rotete innlegg....!

Skrevet

Takk for svar!

Hehe, det skjeve gliset er visst en sammensvergelse de driver med:-).

Hm, og ja, jeg burde tenkt at å gi vann på flaske var litt dumt. Dvs, jeg burde tenkt selv; det var HS som foreslo det. ;-)

Jeg prøver å pumpe meg litt i morgen og gir det på flaske. Og så får pappaen prøve når han kommer hjem.

Så ikke dennne komme, gitt!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...