Gjest Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Vil ikke ødelegge den fine tråden din med å være negativt ladda.. Men desverre hadde ikke jeg og pappa noe godt forhold..Ikke i det hele tatt.Vesle søstra mi var prinsessen og jeg var klampen om foten...Var aldri ønska.MEN da jeg ble voksen fikk vi et ok forhold, DA døde han..Å nå kommer det jo frem hva han hele tiden mente.Jeg trodde faktisk at jeg var godtatt likevel.Så feil kan en altså ta..Mamma innrømmet i fjor sommer at pappa ikke likte meg..Ikke spør hvorfor.Jeg veit ærlig talt ikke..hva jeg gjorde galt annet å bli født.Pappa var alkoholiker med det som ofte følger med den alkoholen..Mer trenger jeg vel ikke si.. Derfor er det så godt å høre at du har har hatt ett så godt forhold til søstra di... Jeg føler at det eneste jeg sitter igjen med er bitterhet..og dårlige minner..
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Å kjære deg.......dette var trist å lese.....Noe så vondt å høre av sin egen mor, om sin egen far.....Jeg trodde dere hadde vært nære hverandre og at det har vært vanskelig at han var borte....siden ting er som de er. Men hvordan går det an av en mor å fortelle barnet sitt at pappan ikke likte det???? Jeg blir helt matt og får vondt langt inni hjerterota når jeg hører dette......Hva du skal bære med deg!!! Det er jo en kjent sak at en alkoholiker ikke er i stand til å sette annet enn sitt eget ego først...dessverre.....min ekssvigerfar var alkoholiker og jeg så de mørke sidene i en familie pga det....Ofte er det barna som bærer skylden og skammen og det er for jævlig!!! Det må være vondt å sitte igjen med bitterheten.....men på den andre siden, hva fader skal du sitte igjen med, når det er og har vært på dette viset i familien din. Håper du kan få hjelp til å bearbeide alle disse følelsene dine. Du bærer på mye sorg, på mange måter....sorgen over å ikke være akseptert, sorgen over å komme i andre rekke, sorgen over å ikke bli forsvart av din mor og sorgen over å ikke kunne ha et normalt og sidestilt forhold til din søster.....det må være uendelig vondt å bære. Er det noen du kan bruke som samtalepartner der du bor, evt en psykolog som kan hjelpe deg gjennom alle disse tingene....for det trenger du. ikke meningen at mennesker skal gå og bære dette for resten av livet... Du har flotte barn, og en mann som støtter deg (slik jeg har forstått det) og dere må skape deres fremtid sammen, kanskje ved å slippe løs de andre....det er vondt og tøft, men noen ganger nødvendig for å ta vare på seg selv og de aller nærmeste......Skape gode minner til egne barn, og ikke la de bli en del av mønsteret i din familie....... Jeg håper og ber om at du får den hjelpen du trenger. Du er jo veldig klar over hva du sliter med og da er du allerede godt i gang med denne vanskelige prosessen. Det finnes nok av dem som fortrenger gjennom et helt liv, ved å bli kontrollfreaker og lukke dørene til gamle spøkelser... Vi støtter deg vi her inne og her kan du hyle ut og rase og gråte når du trenger det!!! Klemmer på
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Tusen takk, jeg har vært hos en psykolog og det er det merkligste menneske jeg har vært hos, måtte ta med gubben for å høre om jeg var gal eller mannen var gal..Hehe det var heldigvis ikke meg :0)) Så det var ikke så vellykka..Mamma sier at jeg er dum som går å gnager på vonde minner, jeg prøver faktisk å fortenge de så godt jeg kan.Men slike dager som idag så bobler de desverre opp igjen. Mamma er egentlig snill og det er det store problemet,det utnytter søstra mi fult ut...Hun har ett barn som hun setter igjen hos mamma hver helg.Greit med gratis barnevakt.. Jeg faller vel mellom fordi jeg klarer meg selv og har en flott familie, min mann og mine barn. Mamma hjelper oss også med barnevakt, men at hun bare gir søstra mi huset, det forstår jeg faktisk ikke uansett hvordan jeg vender og snur på det..Ikke gidder hun å lage til leiligheten hun skal bo i heller.Alt er så forhasta.Bare fordi søstra mi vil ha huset NÅ.. Mamma sier at hun ikke er stor krevende da jeg sa at de burde iallefall pusse opp leiligheten hun skal bo i. Jeg klarer meg jeg, det gjør jeg alltid, men akkurat idag er alt sårtog vondt og jeg er skikkelig forbanna.Er lei av Lei av å bli behandla på denne måten... Store klemmer tilbake :0)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Naturlig å bli lei av å bli behandlet på den måten. Og du er den eneste som faktisk kan gjøre noe med det. Min kloke søster lærte meg mye, noen ganger ble jeg sint av det hun sa, men visste jo at hun hadde så altfor rett. Vi kan velge å gå inn i offer-rollen i livet vårt, eller vi kan velge å la være. Det er jo helt sant! Men vi må først innse at vi er de eneste som kan ta ansvar for eget liv. Vi kan skylde på alle rundt oss i mange år, ja mange gjør akkurat det hele livet. Men om vi velger å ta ansvar for eget liv, så kommer også de forandringene som må til. Kanskje tiden er inne for deg, til nettopp å gjøre forandringer i livet ditt. Nå topper det seg med hus og odel og greier.....kanskje dette er muligheten som byr seg, til å gjøre det som må gjøres, for å klare å gå videre i livet og legge fortiden bak deg...... Jeg vet at det ikke er lett, men vi mennesker kan klare mye bare vi bestemmer oss for det. Og vi har alltid to valg:-) Det er det som er så flott ved å være menneske:-)) Jeg heier på deg, når tiden er inne for deg, er jeg sikker på at du fikser det på beste vis:-) Klem klem
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 DU har så rett så rett :0) Tusen takk for gode ord, og at du orker å høre på sutringa mi. Nå skal jeg legge meg, så satser jeg på at alt er mye lysere i morgen :0) Klemmer i massevis !!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Håper dagen i dag blir litt lysere og at du har fått sovet litt i natt:-) En ny dag, med nye muligheter ligger og venter på deg:-) Grip den og gjør det beste du kan ut av den:-) Klem klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå