Gå til innhold

Spising..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får så mange tilbakemeldinger om dagen om at jeg spiser lite.. Spiser nesten akkurat som jeg gjorde før jeg ble gravid.

En vanlig dag ser slik ut:

Frokost: 3 brødskiver med forskjellig pålegg

Lunsj: 3-4 brødskiver med forskjellig pålegg

Middag:1 porsjon (f.eks 3 poteter og 3 fiskeboller, revne gulerøtter)

Kveldsmat: 1 brødskive med nugatti

Så får jeg i meg iallefall 1 frukt og litt godis hver dag...

Syns egentlig jeg spiser bra jeg, men blir jo selvfølgelig bekymra når ting blir påpeka.

Er detta normalt eller er hva??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp høres fint ut. Det er bare en myte an man skal spise for to. Du trenger bare litt mer frukt og grønt.

Skrevet

Jeg håper det der er bra, for du spiser omtrent som meg:)

Jeg bytter ut lunchen med knekkebrød, og har en skive mindre til frokost, og en mer til kveldsmat. Noen ganger går jeg for frokostblanding i stedet for skiver eller knekkebrød. Drikker juice og melk til frokost, og har et mellanmål med frukt i løpet av dagen.. Mer enn dette er det jo litt vanskelig å få i seg vel??? Fiskeboller kan jeg plutselig spise seks av (!!!!) men sånn generelt sett er det der mengden jeg spiser.. Jeg syns det er en flott kostholdsdag!!!

Skrevet

Helt normalt! Du spiser mer enn meg i løpet av dagen, men jeg har kanskje litt mer kveldsmat. Synes selv jeg har et normalt kosthold, og det er ingen som har kommentert noen ting. Ikke bekymre deg du :) De sier jo at gravide trenger sånn omtrent 300 ekstra kalorier enn tidligere, det er jo ikke så veldig mye akkurat.

Skrevet

du spiser hvertfall mer enn meg! Jeg sliter alltid med frokost og det er ofte bare en frukt som går ned... Jeg spiser ikke kvelds, men ofte en frukt mellom alle måltider...

Ingen har kommentert noe på mitt inntak!!

Skrevet

Tror ikke det er for lite mat, er det for lite så sliter jeg... Spiser vanligvis 1 skive til frokost, 2 skiver til lunch + frukt, middag spiser jeg litt variernde men 1 1,5 potet og en god del tilbehør, ev pasta retter, litt mer frukt (er så glad i appelsiner røde og gule NAM) og så litt godis.... Men jeg har lagt på meg jeg og :-)

Skrevet

Folk er forskjellige! Og det er jo en "sport" i å skremme gravide, om det er skremselspropaganda i forhold til ammin, fødsler (hvem har hatt det værst) etc etc. Kos deg med maten din, jeg nyter min! Er usunn og alt som vanlig :-) Bare du er mett så er vel alt bra!

Skrevet

HI her

Hører også med til historien at jeg har høy forbrenning og er slank..

Men jeg har lagt på meg ca 6 kg, og er i uke 25, og magen er god og rund =)

Men blir bare litt stressa av slikt.. Godt å høre at jeg spiser normalt!! =)

Skrevet

Litt godt å høre at det er noen som spiser mer enn meg;)hihi..Syns jeg ikke gjør annet enn å spise for tiden jeg! Men når jeg tenker etter spiser jeg ikke noe mer enn jeg gjorde før jeg ble gravid..sikkert bare det at man tenker så mye på hvor mye man putter i seg hele tiden! Du spiser ikke lite syns jeg, men heller ikke mye!:)Akkurat passe!

Skrevet

Ta det helt med ro! Du er normal, vi er alle normale! Ikke et svangerskap er likt! :-) Nå skal jeg spise meg en gul appelsin og luftehunden min :-) Og om jeg er sulten etter det skal jeg spise enten en appelsin til eller noe annet. C-vitaminer er jo med på å ta opp jern bedre i kroppen, og hva er da bedre enn appelsiner? :-)

Neste gang noen kommenterer matvanene dine kan du kommentere tilbake syns jeg. Er så "lei" av at gravide blir "allemannseie". "Alle" får lov til å ta på magen, trenger ikke en gang spørre om lov. Hvordan er formen? Du begynner å bli stor nå... hehe Så da kan du si til de jeg spiser det jeg trenger, gjør du? Om du tør svare det.. da bøyer jeg meg i støvet!

Skrevet

*spentsmurf*

Kos deg med lufttur og gul appelsin =)

Håper jeg tør å svare på kommentarene.. Har jo ingenting å tape på det..

Skal kose meg med en brødskive jeg nå, og et eple.. (og er det plass blir det nok en kokosbolle også.. hehe)

Skrevet

Hei.

Hvis du spiser lite, spiser iallefall jeg lite!

Til brødmåltider spiser jeg aldri mer enn 2 brødskiver.

Til frokost: 1 brødskive med kjøttpålegg, tomat, agurk, paprika, og et glass biola naturell.

lunsj: 2 grove brødskiver med f eks makrell, kylling el kalkunfile. Alltid frukt til lunsjen, appelsin, pære el eple.

¨Middag: Potet, ris eller pasta, og kjøtt av et eller annet slaget. går mye i kyllingkjøtt hjemme hos oss. masse grønsaker.

Passer på å ikke spise etter klokka 8.00 om kvelden, kan godt være et lett kveldsmatsmåltid, f eks frukt og naturellyogurt, eller kornblanding med kultura el biola.

til mellommåltider spiser jeg ofte frukt og grønt, ofte går jeg rundt å knasker på nøtter (usaltede vel og merke).

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg spiser ganske mye mindre enn deg uten at den lille i magen har tatt noen skade av det!

Ikke bry deg noe om disse kommentarene du, det er alltids noen som synes noe om alt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...