Gå til innhold

Er det ingen som er skeptisk til å ta ul "bare på gøy"?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skjønner godt man vil ha tidlig ul for å sjekke at alt er bra, men dersom man ikke har grunn til å tro noe er feil bør man ikke da vente til den ordinære ultralyden?

 

Skjønner og at man vil ha 3D ul, skikkert kjempe stas å få et så levende bilde av den lille i magen!

 

MEN, man vet jo ikke helt konsekvensene av ultralyd enda.....snakker da ikke om et par ultralyder i løpet av hele svangerskapet, men at man hele tiden vil hilse på den lille i magen.....Bør man ikke være litt kritisk?

 

De som må ha mange ultralyder av medisinske grunner skjønner jeg altså, men de som gjør det "bare på gøy"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste har nok god grunn.

 

"på gøy" ? Tror nok ingen gjør det bare på gøy.

 

I USA er det jo vanlig at lege/JM tar UL på hver eneste sv.kontroll. Det er jo veldig mange delte meninger om UL kan være skadelig for fosteret eller ikke, men i og med at det ikke er anbefalt her i Norge i hvert fall, så tror jeg nok ingen foreldre tar UL "hele tiden" og "bare på gøy" , som du skriver.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skjønner hva du mener. De som ikke er skikkelig bekymret eller har medisinsk grunn til UL synes jeg godt kan vente til den ordinære UL. Det ville jeg gjort dersom jeg ikke hadde hatt epilepsi.

 

Når det er sagt, skjønner jeg VELDIG godt de som vil se lille bamsemomumsen i magen! Er kjempe stas og se og høre hjertelyden og! Sånn sett er jeg "heldig" som slipper å ta stilling til om jeg vil ha ultralyd "bare på gøy" som du sier.

 

Og til du over meg: At de i USA gir ul til hver kontroll synes jeg ikke er betryggende! Det ville jeg vært veldig skeptisk til! Blir alt for mye gjennom et svangerskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også synes det er for mye å ta UL på hver eneste kontroll. jeg hadde valgt å ikke gjøre det. absolutt. :) Men det var bare ment som et poeng. Vi VET jo ikke om UL er skadelig. Men vi vet jo heller ikke om det IKKE er det. hehe ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det høres morsomt ut med en UL, men for meg som må ha UL hver uke fra uke 6 og på ubestent tid er det ikke morsomt. Klarer liksom ikke helt å slappe av da....... Tenker på bra denne uken ja ;),.... men hva med neste....;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...