Guttemamma til to Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 I dag ringte de klokka tre fra barnehagen.. Marius hadde 38,5 i feber.. Pappan henta han med en gang. Han er nettopp blitt 2. Da vi kom hjem spiste Marius masse mat, fikk febernedsettende og drakk masse.. Han var helt i farta. Klartra opp og ned av stoler, tralla og sang og var bare megablid. Vet jo at feber hos små barn går veldig opp og ned, men første gang jeg så det så klart. Nå håper jeg han er bedre i morra .. Er det farlig å ta han med ut(2 årkontroll på helsestasjon) om han har litt feber/er litt varm?
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Nå er ikke feber farlig, men det jo en grunn til at han har feber. Kanskje det er noe som ikke har brutt ut enda? Og helsestasjonen ønsker ikke å ha syke barn der, for de har jo helt små nyfødte som kommer, som ikke har det samme immunforsvaret. Så jeg hadde ringt i morgen og hørt, kanskje dere kan få siste timen på dagen? God bedring
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Veldig ulikt. Eldstemann kan farte rundt med 39 i feber, men mellomste ligger strak om han har så vdt over 38 i feber. Du kan ta et febersykt barn ut i frisk luft om du kler godt på ham, men husk at når han har feber er han syk, føler seg kanskej ikke helt bra og ikke minst, kan smitte andre! Så jeg ville holdt ham hjemme i morgen, også for andre sin skyld.
Guttemamma til to Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2008 å guri.. det tenkte jeg ikke på (flau). Ringer når det åpner i morra og hører hva de synes jeg ,. Han er ganske snørrete og så det er vel forkjølelse tenker jeg.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Snuppa her ligger paddeflat om hun har feber, ikke noe tøtte da. Generelt sur, grinete og slapp når hun er syk.
Honningmelon Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Eldste blir slått ut nesten med en gang, av LITT feber, mens minste kan traske rundt med over 39 i feber. De har i allefall sagt på helsestasjonen her at de ikke vil ha syke barn der, pga smitte. Samme grunnen som at barnehagen sender hjem feberhete barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå