Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøvde å gi jenta vår potetblandet med mm idag. Det var ikke en hit, hun brakk seg hele tiden. Men hun kan spise banan da. Er det noen som har noen tips om andre ting som kan være lette å introdusere for de små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generelt sett saa burde fruktpureer vaere greit aa begynne med, kok frukten i 5 min og mos deretter i stavmikser e.l. slik at den blir helt uten klumper. Du kan ogsaa blande frukten med risgroet.

Hm.... ellers er det vel bare aa fortsette som du har begynt? Groennsaker med eller uten morsmelk - soetpotet er populaert hos mange smaa, eller ogsaa butternut squash.

Jeg er litt bortskjemt da, for snuppa vaar spiste det meste med en gang - men hun brekker seg av broedbiter ennaa (6.5 mnd).

Skrevet

Vi gir grøt og slike fruktblandinger, når det gjelder ting som ikke smaker søtt har vi hatt lite hell, men hun liker gulrot bedre enn potet. Må ha det i stavmikser el lignende, ellers brekker hun seg. Men prøvde faktisk med brødskive med leverpostei i dag, det tror jeg hun likte. Kanskje ikke så mange tips, men litt om hva vår tulle spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...