Gå til innhold

Er dette vanlig? (barnehage)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag hadde mellomsten sin første dag i barnehage. Han skal gå på en base med barn født i 2005.Vi kom akkurat da alle på hans base skulle ut og leke.

Det var ca. 2 grader og snø og is på bakken. Jeg reagerte på at ca. halvparten av barna ikke hadde votter på og spurte personalet om de ikke skulle ha det. Nei, svarte damen - barna likte ikke å ha votter på og bare tok dem av seg - så da fikk de selv finne ut at det var vondt å gå uten i snøen. Barna var ute og lekte i ca. 2 timer med bare hender i snøen. Fingrene derers var hvite og knallrøde og mangen av dem suttret over vonde lanker.

Er det vanlig at barn på 2 -3 år selv skal finne ut at de må ha votter? Jeg ville trodd at man sa fra til foreldrene at barna måtte ha votter som de ikke klarte å pille av seg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jenta mi er 3, og vil ikke ha på votter. De tar det på henne når de skal ut, også ender de i en eller annen snøhaug etter liten stund. Hun merker det jo om hun blir kald, men hun sier at det ikke er noe godt og ha på...

Skrevet

Datteren min er 2,5år og det er OFTE hun er ute uten votter.

Tror dem tar dem på,men hun tar dem av seg ute og dem gidder ikke følge opp.

Hun har alltid 2 par votter i kurven sin,men har ved flere anledninger hentet henne mens de har vært ute,og hun har vært iskald:(

Skrevet

Uffda... Jeg vet at jeg selv får helt neller på hendene om jeg må koste snø av bilen uten at jeg har votter på. Jeg synes det er supervondt.

Så det er altså vanlig at dem er ute med bare hender i snøen?

Skrevet

De sa vel i fra at de frøys ?

Gutten min på 21 mnd. ville ikke ha på seg votter når første snøen falt Jeg lot han gå uten. Han falt i snøen og fikk snø på henda, kom kjapt til meg og rakk frem hendene da, etter det har han krevd å få på seg votter når vi skal ut å leke.

Hørte en historie fra en bekjent som drev park. Hun sa at de fleste barna nektet å ha på seg votter, men kom for å få på seg votter når de kjente de ble kalde.

Hun hadde hatt en mamma i parken som hadde truet barnet sitt med votter. Hun maste masse, gutten nektet, moren maste.

Endte med at når sommeren kom, gikk gutten i shorts, t-skjorte og VOTTER for da hadde moren endelig sluttet å mase om det : )

Skrevet

Nei, de sa ikke at de frøs. De holdt frem hendene og suttret og sa det var vondt. Men det var ingen som kom med votter av den grunn. Kanskje man må vente til barna klart og tydelig kan si 'jeg vil ha votter på'?

Skrevet

Hvis de sutret og holdt frem hendene så er det vel litt sløvt av de ansatte å ikke skjønne tegninga. Klarere kan det vel ikke bli.

Skrevet

Her har vi løst det med at vesla har fått votter i slikt tynt vantestoff og vanter. På den måten har hun blitt vant til det og vi har oppgradert til fleece, hun ELSKER vottene sine nå:)

Og hun gråter dersom hun må ta på snøen uten. Kan anbefales, selv om de selvfølgelig vil bli både iskalde og våte til å begynne med. Et sted må man begynne..

Jeg synes ikke det er rett måte bhg har taklet det på når de gjør som du forteller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...