Gjest Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Jobber 37,5 timer arbeidsuke. Annenhver uke har jeg i tillegg to timer på kveldstid som ikke er ekstra betalt, dvs de "inngår" på en måte i den vanlige arbeidsuka, men ligger allikvel utenfor. Jeg har en månedslønn på x antall kroner, som tar utgangspunkt i 37,5 timers uke, men annenhver uke har jeg disse to ekstra spinningtimene som inngår i stillingen min og også i den lønna jeg får som går utifra 37,5 timersuka. Jeg avspaserer ikke for disse spinningtimene. Nå har jeg behov for litt mindre sykling, så jobber for å skaffe vikarer til disse to timene den ene kvelden i uka, annenhver uke. Må jeg sykemeldes for disse to timene annenhver uke? Evt. hvor mye? Noen som skjønner hva jeg mener...? Hehe..
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Eller er det dette som kalles "tilrettelegging på arbeidsplassen" eller noe sånt? Men da skal jeg vel kanskje gjøre noe annet i stedet de timene noen vikarerer for meg?
mammarettogslett Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 du kan jo søke om tilrettelegging ja via enten jordmor eller lege, så finner arb.giver noe annet du kan gjøre:)
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Åja, må det søkes om det ja. Jeg kan ikke bare bli enig med sjefen min om noe? Eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå