Chiabatta Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Har inntrykk av det, nemlig. Er redd for PC'en jeg, men kanskje jeg må la sønnen min prøve seg snart? Forslag til spill på nett han kan begynne med?
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 kjøp en labbe langøre, du ikke mange 4-5 åringer kan særlig data...behersker noen spill etc
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Nei, guttungen er 9år og har ikke data ennå, skal få snart. Han låner min eller pappan`s til skolearbeid. TIl å spille så har han PS2 og Nintendo DS...
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Det tviler jeg sterkt på.
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Her spiller Silje labbe langøre, billige spill som er veldig greie.. På foreldremøte i bhg, sa de at det var kommet rettningslinjer om at de skal ha pc på avdelingene med spill.. høres jo helt sprøtt ut, men en kommer jo ikke langt uten datakunnskaper nå lenger... må bare beherske bruken da.. Ingen barn kan data før de får prøvd seg litt
Gjest mphs Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Jenta vår på 2,5 år får leke med dataen. Det syns hun er gøy. Speielt når hun hører og ser på musikk.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Min på bare 16mdr syns det er kjempestas å få være med litt på pc'en. Vi har et labbe langøre spill som går fra 1.5år, og der er det mye morsomt selv for henne som er så liten. Hun blir så stolt når hun får prøve seg litt.. Da lyser vi på dyr, og så sier dataen navnet på dyret og lyden det lager. Hun syns det er kjempemorsomt! Men å si at hun KAN data vil være tidenes overdrivelse, hun gjør det jo i samarbeid med meg eller pappaen. Når hun er 4-5 regner jeg derimot med at hun kan spille noen enkle spill selv. Mange av spillene er ganske så lærerike.
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 Jeg blåser en lang marsj i data til ungene. Skrive litt på tastaturet, surfe litt på fanget mitt kanskje etterhvert, vi kan sjekke ting vi lurer på, søke opp hvaler og slikt kanskje. Lære hva PC er, forstå mulighetene. Men noen dataspill kommer ikke på tale før de blir riktig så store. Og da non-violent.
Salat Skrevet 4. februar 2008 #9 Skrevet 4. februar 2008 Datteren min kan en del enkle ting, spiller spill og tegner og sånt. Hun blir 4 til våren. Men hun har holdt på med data hele livet, hun har en pappa som er datanerd og jobber med data døgnet rundt. Hehe.
yvve73 Skrevet 4. februar 2008 #10 Skrevet 4. februar 2008 I vår barnehage har de pc på avdelingen. Her har de noen få spill( som passer til barn i 4-6 års alderen selvfølgelig), samt at de lærer å tegne, lagre, laste ned bilder fra kamera osv. Vår datter på 6 år er blitt veldig flink synes jeg. Det er jo ikke det at man skal pushe på all verden, men jeg synes det er greit at de i alle fall får prøvd seg litt. Dette er tross alt noe de vil få bruk for i fremtiden. Jeg har dessverre ikke så mye tips til spill for gutter. Tror de spillene vi har er typiske jentespill.
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 4. februar 2008 #11 Skrevet 4. februar 2008 sønnen min på snart 4 fikk josefine spill i julegave, han kan ikke data men behersker josefine spillet. syns det er greit så lenge foreldre begrenser bruken av det, man kan jo ikke skjerme dem helt heller....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå