En snupp - og en knert i magen Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Hvis ikke bør dere se første del på nettet. Handlet om svekket omsorg for nybakte foreldre, blant annet med vekt på kolikk og hvor lite hjelp foreldrene faktisk får enkelte steder.
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Ja huff. Nå er jeg skikkelig livredd for å få kolikkbarn, hva i all verden GJØR man da? (flytter til Bærum ifølge Puls ;-)). Men viktig at det tas opp! Det er mange som sliter med enten kolikk, ammeproblemer eller depresjoner og viktig for oss å vite hvor man evt. kan få hjelp.
mammeladas *HØYGRAVID' Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Uff ja, jeg begynte nesten å gråte.. Var som å høre min egen historie da jeg fikk datteren min for 2 år siden... Hadde en grusom fødsel, var dødsliten i lang tid etterpå og endte opp med et kolikkbarn på toppen! Husker og den fortvilelsen det var å ikke kunne gjøre NOE for å stagge barnets gråt - INGENTING hjalp what so ever... Det var en prøvelse å være nybakte foreldre, aldeles ikke hva man hadde forventet seg på forhånd! Trøsten er at kolikk går over, man må bare spa fram alt man har av tålmodighet og bruke all den hjelp man kan få fra familie og venner. Ikke nøl med å be om hjelp! Og ikke minst - hvis man føler at man går over i en depresjon så er det sååå viktig å ta kontakt med helsestasjon eller fastlege og få hjelp! Jeg gjorde det ikke, skulle liksom klare alt selv - det er det dummeste jeg noen gang har gjort. Nå er jeg gravid i uke 30 med nr 2 og håper for gudsskyld at jeg ikke får et nytt kolikkbarn :-)
Makko med to små gutter Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 herregud så synd jeg synes på dama. Hadde hun vært "live", hadde jeg sikkert sagt at jeg kunne ta baby'n så hun kunne sove! Kjenner godt følesen av at "hvis ingen tar denne ungen snart, -skader jeg h*n" Var au pair i usa med en kollikunge (i 5mnd). Sikkert ennå verre når det er ens eget barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå