MaMmA-Mø Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 saken er den at jeg tenkte og bestille vogn og bilstol fra pingpong.com. men så er jeg så elendig på og regne ut euro i norske kroner, og hva må jeg regne med og betale i frakt og moms?? har forstått d sånn at man må betale norsk moms... men noen som kan hjelpe?? noen som har bestilt derifra før? takknemlig for svar
Kakebakesøte Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Har ikke kjøpt derfra før. Når du kjøper noe fra utlandet er det måten de sender varen fra seg på som avgjør om du må betale mums eller ikke. Mumsn ligger på 25%. 1 Euro ligger på 8 kr i dag. Dette kan du sjekke på dinside.no eller en nettbank (vanligvis)
mammarettogslett Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 posten kommer på døra di og du betaler momsen til de, enten kontant ell med kort. er vel 25 % ja
M&guttane Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Gå inn på toll.no der står reglene ang. kjøp fra utlandet
lille sprelle Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Gå på en eller annen søkemotor og søk på "valutakalkulator" da får du opp en du kan skrive inn summen i f.eks. euro og deretter hvilken valuta du vil ha det oversatt til og vips så har du svaret! mva - det spørs på hvor mye det koster og hva som er grensene. Regner med at tollvesenet er rette sted å finne ut av det på.
MaMmA-Mø Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. februar 2008 ehhm...hva er 25% av 2000kr ? -blondie- hehe
nr 6 på vei Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 Det er dessverre ikke slik at det er måten de sender på som avgjør om du skal betale moms eller ikke. Det er verdien av varen du kjøper som er avgjørende på om du skal betale moms eller ikke. Grensene for avgiftsfri innførsel finner du på www.toll.no eller du får informasjon ved å ringe tollvesenet. Måten de sender varene har betydning på Hvordan du betaler momsen ikke om du skal betale.
nr 6 på vei Skrevet 4. februar 2008 #9 Skrevet 4. februar 2008 ....og tollgrensen for fritak er 200 kr........for enkelte varer
MaMmA-Mø Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 4. februar 2008 takk..har nå fått bestilt det jeg skulle ha, blei tull når jeg skulle betale med visakortet..fikk bare beskjed om at det var feil kredittkortinfo så da valgte jeg betaling på forskudd. men når jeg gikk inn på nettbank for og betale så stod det allerede at kjøpesummen var reservert-ikke bokført...det var da litt rart.. mulig det gikk i orden alikevel? må vel kansje vente noen dager og se om det blir trekt fra kontoen.. noen som har opplevd lignende???
Kakebakesøte Skrevet 5. februar 2008 #11 Skrevet 5. februar 2008 Jo, det har faktisk noe med hvordan de sender pakken på. Opplevde det senest for et par uker siden da mannen min kjøpte en klokke for over 1000 kr via en utenlandsk nettside. Denne ble sendt som "gave" fra forhandleren, og mannen min slapp mums. Veldig flott det, men blir kanskje litt verre å sende en hel barnevogn som gave.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå