Gå til innhold

til anonym sykepleier og 3gangsfødene


Gjest

Anbefalte innlegg

jeg undres litt over hvorfor du er så bastantisk i din uttalelse å si at magene vises ikke før i uke 19..hva med de som er i uke 12 å har lagt ut bilder å har skikkelige gravid mager da?

er d ikke veldig individuelt hvordan kvinner bærer sine mager osv?jeg synes d er litt rart at du sier d du sier..er d bare fordi du er sykepleier at du sier sånn?har du sett alle gravide kanskje?

ingen sure miner her..men d er faktisk mangen så har gravid mage før i uke 19..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 10, og jeg har mage allerede :) og jeg er faktisk sykepleier også...men det er ganske urelevant da....og sykepleiere har vanligvis ikke så mye med gravide å gjøre, om du da ikke har videreutdanning som jordmor eller helsesøster.....som sykepleier så har jeg hvertfall ikke peiling på gravide mager....hehe...og jeg tror det er veldig individuelt når man får synlig mage i svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke at de som er i uke 10 ikke har mager. Sier at LIVMOREN deres ikke er grunnen til at magen vises. De er OPPBLÅSTE i magen sin, da føles den hard og stor... I uke 10 veier fosteret 2,5-4 GRAM! I uke 8 veier det 0,5 gram....

 

Livmoren kommer ikke opp av bekkenet før i uke 12 eller 13. Dette vet vel de fleste som er gravide vel?!

 

Sitat redoride: "har du sett alle gravide kanskje"? Hehe. Voksen kommentar ;) Kan jo svare likeså: "Nei. Har du?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte selv på denne uttalelsen hennes. Jeg har en datter på snart tre år, og magen min tok form veldig fort den gangen akkurat som nå. :) Jeg er bare 8-9 uker på vei. (er litt usikker før UL på Onsdag) , og helt nederst på magen har en bitte liten hard kul begynt å ta form allerede. :)) Det var rundt denne tiden jeg kunne se magen min forandre seg da jeg gikk med lillemor også. Så ja.. tror nok dette er veldig individuelt jeg. :)