Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Denne helgen som er over har vært en berg og dalbane.... Da var det et år siden vi reiste i barnedåp og det var et år siden jeg hadde min siste face to face samtale med søsteren min......Det er helt uvirkelig at det er gått et år siden hun døde.......føles som om det var i går.....husker alt vi pratet om så klart. Husker at vi fniste og lo på sykehuset.....at hun tullet og ga komplimenter til sykepleierne, så typisk henne.....alltid hadde hun noe pent å si til folk. Jeg ville ikke reise bort den helgen, men hun ba meg om å gjøre henne den tjenesten....for hun ville at lille rosa og farmor skulle være sammen. Hun syntes det var så trist for dem begge at de bodde så langt unna hverandre. Og hun gledet seg på farmors vegne og ba meg rekke henne rosa når vi kom frem.....jeg gjorde det....og tenkte på henne hele helgen. Jeg fikk så nydelige meldinger, som jeg leste for svigermor, vi smilte og tårene rant over de vakre ordene min søster sendte oss....hun bragte kjærlighet til alle oss rundt......raust og ekte...... Jeg savner henne helt vanvittig og kan våkne på natten og hikstgråte......når jeg oppdager at drømmen bare var en drøm og at hun ikke er her fysisk lenger...... Da er det godt å ha en klippetro på at det finnes noe mer enn bare dette livet........det gir en kraft og styrke som bærer meg videre. Og jeg kommuniserer med henne stadig......det er godt og gir en ro inni meg. Det fine er at hun også "stikker" innom jentene mine og gir dem fine tanker og opplevelser i søvnen........de våkner og forteller om levende møter på nattestid, med verdens beste tatte:-) For hun kalte seg selv tatte og ikke tankte.-) Fine fine søsteren min..............
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Tårene triller her....forstår godt at du har en berg og dalbane inni deg.. Her har det bare blitt kjempe mye styr siden pappa døde..Er glad du har gode minnero g gode tanker du kan gjemme på.Men meg har sorgen gått over i raseri.Raseri over at døden har laget så mye styr...Dette er tanker jeg ikke liker og ikke trivest med.Har lyst å hyle og skrike. Sender deg en haug med gode varme klemmer..Søstra di høres ut som hun var ett vidunderlig menneske :0)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2008 Takk for gode varme klemmer!!! Sender bøttevis tilbake til deg......det må være fryktelig vondt for deg at det har blitt som det har etter at din far gikk bort......høres ut som dere to hadde et nært og varmt forhold. Da er det grusomt vondt å miste..... .......og ja, søsteren min var et vidunderlig menneske.....skulle ønske dere alle her inne kunne fått møte henne..........:-)
Karomamma Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Så godt for deg å vite at hun er i nærheten, selv nå. Jeg tror jeg forstår hvordan berg-og-dalbanefølelsen er, selv om jeg ikke har vært der selv. Det er lov å trekke dyna over hodet og hylgrine, vet du!!! Klem og varme tanker til deg!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2008 Takk du snille deg.......Gjett om dyna blir trukket over hodet innimellom ja.... I går vugget sambo meg som et lite barn.....det var godt å bli holdt hardt og vugget til gråten stilnet........men fy så vondt der og da.......
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. februar 2008 Og lille rosa da......nå hun så mamma gråte, så ble hun helt stille, tittet på meg med hodet på skakke.......og så sa hun: Papiiii.........da skulle hun ha papir som lå på nattbordet mitt.....fikk et tørk og tørket tårene mine.......da gråt jeg jo ennå mer.....og sambo ble blank i øynene han også! Så nydelig gjort da......og for å sette litt ekstra futt i stunden, så geipet hun noen fine geip og tørket sine egne øyne, selv om de ikke hadde tårer.....men i ren sympati med gråtemamman......skjønningen min:-)
Karomamma Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Å, da griner en bare enda mer, jo Så skjønn hun er!! Og mannen også! Karosnuppa sa til meg sist gang jeg ulte "Æ du lææ deg mamma? Dakka dakka deg...Jijje jijje venn" Og strøk meg over håret. Snufs
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. februar 2008 Åååhhhh så skjønn da!!!! Nå triller tårene her igjen............jaja, godt å få det ut:-) Skal ikke holde det inne lenger.........få det ut! Og med de skjønne ungene vi har så blir det nesten en glede å gråte litt:-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 Så må jeg gråte litt jeg også da... Jeg vet alt om savnet.....og det gir seg jo ikke....(som om det var en trøst...) Men den intense smerten gir seg..... Men det er godt å ha gode minner om de som ikke lenger er iblandt oss. Er bare så vannvittig vondt på disse års dagene. Er egentlig litt rart, er jo bare en dag som alle andre. Men jeg blir omtrent fysisk dårlig på den dagen pappa døde.... Ønsker dere happy torsdag!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå