Duddlidu Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Hei! Lillegutten min ble 16 mnd. 21. Januar og spiser alt selv. Brødskivene er ingen problem, yoghurt og grøt blir innimellom noe klinete, men har da vaskeklut og lillegutt blir mett. Det aller meste finner veien til munnen. Middag går også greit, selv om noe er vanskelig å få på skje. Jeg har aldri brydd meg særlig med at han spiser med fingrene, så om det blir for vanskelig med bestikk, så får han det i seg alikevel.
OsloMor Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Lille-Snuppa mi, 17 mnd, spiser også alt selv. Har gjort det siden før hun var 1 år, men så har hun en storesøster å strekke seg etter også da;-)
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2008 Poden min spiser og det meste selv. Har tatt helt av nå da. I dag insisterte han på å spise tomatsuppe selv, gikk faktisk bra det og. Litt søl blir det jo. men ejg ser jo det at gutten klarer mer enn det mamma selv tror. Faren er mye flinkere å la ham få prøve og strekke seg litt lenger.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Spiser alt selv gjort det siden ho var 11mnd. Skal ho herme etter storesøster. Men griser en del da.
Gjest Lille jenta mi Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Hun spiser det meste selv, nettopp begynt å gi henne middag selv nå...tror hun har lært det i barnehagen, for nå er hun veldig sta og skal kun få maten oppå gaffelen selv...blir endel gris ja!!!!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Lillegutt på 19 mnd har siden har ble ett år spist selv.. Han liker det og klarer seg fint.. Det er bare det at jeg må sitte ved kjøkken bordet ganske lenge med han hver dag, hehe.. Men det hører med! =)
missy mamma til jonatan Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 her spiser han alt selv. er ikke ofte eg får gi han middag for og si det sånn. hehe han har likt og spise selv fra han var 1 år. han er nå 16 mnd. og har drukket fra kopp selv fra han var 15 mnd. men det blir jo seff en del gris når de skal spise selv. f.eks her med yoghurten så kliner han det opp i håret osv. hehe . joda.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 11. februar 2008 #9 Skrevet 11. februar 2008 Datteren min på 19 mnd spiser det aller meste selv. Har ikke sluppet henne løs på youghurten selv enda. Hun spiser greit med skje og gaffel men bruker også fingrene en del. Hun insistrerte på å spise rugfras selv her en kveld og det gikk faktisk helt fint. Tror nok hun klarer mer enn jeg tror.... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå