Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 ..hvorfor gjør dere det? Selv hadde jeg en kveld da vesla var et par uker, som det gikk så og si tomt og hun var ganske missfornøyd. Men det resulterte jo bare i at jeg våknet med verdens VERSTE melkespreng neste morgen. Har alltid trodd at slike ting regulerte seg selv, så jeg er bare litt nysgjerrig. Gikk det tomt mange ganger før dere måtte gi det ?
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Jeg ammet til jenta var 1.5 mnd. Grunnen er at jeg ikke hadde nok melk, eller nok næring. Hun la på seg kun 600 gram de 6 første ukene, jeg ammet så og si hele tiden, og hun var aldri fornøyd. Derfor gikk jeg over til mme. Hadde ALDRI spreng, og melka forsvant etter bare et par dager...
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Jeg måtte gi eldstemann tillegg i en ukes tid på kvelden når han var 3 uker fordi jeg gikk på antibiotika og melkeproduksjonen ble kraftig redusert av det. Det er nok heller ikke slik at alle produserer nok melk selv om de prøver så mye de kan, eller at melken er næringsrik nok, eller babyen rett og slett bare krever mer. Jeg fullamme eldstemann i 4,5 mnd (stooooor gutt) og mellomste i 6 mnd, ikke noe problem det, mens mini ble mer og mer suterete når han nærmetseg 4 mnd og ville ha mat hele tiden. På 4 mnds kontrollen viste det seg at til tross for hyppig amming og mer enn nok melk fra min side så hadde han bare lagt på seg 50g på en måned så da var det rett på grøt. Hadde han vært yngre enn 4 mnd hadde jeg måtte gi tillegg i stede. Han er ganske normalt lang og slank, men spiser som en hest, mye mer enn andre gjevnalderene ser jeg.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 jeg ville bare ikke amme - enkelt og greit =)
Heaven har født::) Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Jeg ammet til vesla var 8 uker,men da var det slutt på melka. Årsaken var nok at jeg fikk diare selv når hun var 4 uker, som førte til lite næring i melka, måte gi tilegg. og så var det plutselig bare slutt på melka. har fortsatt diare, så ville nok ikke vært mye næring i melka mi...
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 ammet til 4mnd,men så ville ikke gutten min ha mer pupp. hylte og skrek..ble mindre og mindre melk, så nå er det kun MME, fornøyd med at jeg har fulla ammet i 4 mnd i vertfall = )
shimonie Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 som en annen her oppe, gikk jeg på antibiotika ca 2 uker etter fødselen pga brystbetennelse, og det ble bare mindre og mindre melk pga dette, og at jeg ikke klarte å amme fordi det gjorde for vondt. hadde ingen planer om å slutte å amme så tidlig, men sånn ble det bare..
Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 Hadde MASSE melk, sånn at spruten sto i veggen. Men så la snuppa "lite" på seg og helsestasjon ga meg en unødvendig bekymring (hun er naturlig lett av seg) Jeg ble litt stressa men prøvde å ikke tenkte på d. Og plutselig ville hun ikke ha pupp, hylte og vre seg til alle kanter. Og ammingen ble lang og slitsomt for oss begge. Forsøkte alt jeg bare maktet på å holde produksjon oppe men d funket ikke. Snuppa ville da kun ha pupp når hun våknet på morran. Men så ble d mindre da også og så ville hun ikke ha da lenger heller. Nå er hun snart 6 mnd og får kun mme, siste skvett me mm fikk hun når hun var litt over 4 mnd. Nederlaget gikk hardt inn på meg men har vel godttatt d nå da. Var liksom ikke sånn d skulle bli. Men d ble best for oss begge!
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 Ammet frem til lillegutt var ca 8 mnd. Så begynte det å bli lite melk så derfor begynte jeg m tillegg:) Syntes det er bra at jeg klarte å holde på så lenge jeg:) Det viktigste er jo at man prøver,ikke at man slutter!!
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 Hadde store problemer med ammingen når førstemann kom til værden. Hold på i 10 dager ca med sinnsyk brystbetennelse. Så den gangen fikk jeg skrekken og hoppet rett på flaske med en gang nå som tulla kom til værden. Veldig greit synes jeg )
aanonym Skrevet 5. februar 2008 #11 Skrevet 5. februar 2008 Har lite melk, og med erfaringen fra førstemann friskt i minne var jeg ikke innstilt på å riskikere min og min families mentale helse på å la hele livet dreie seg om amming og atter amming. Lillebror var heller ikke særlig interessert i pupp hele tiden, og jeg har aldri hatt brystspreng... Delammet til han var fire mnd, deretter bare mme. Og all er veldig fornøyd.
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 5. februar 2008 #12 Skrevet 5. februar 2008 Fordi jeg mistet melken, fikk ammet han til han var 4 mnd. Men syntes det var utrolig trist, og syntes det enda, at jeg ikke fikk ammet han lenger enn det. Tenker nå i ettertid, hvorfor prøvde jeg ikke hardere.....? Når jeg ser mødre som ammer nå, ser jeg ofte på de. Kan sitte å stirre, syntes de er så innmari heldige, og det er så fint og koselig. Er rett og slett missunnelige på dem, og skulle ønske det var meg.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 5. februar 2008 #13 Skrevet 5. februar 2008 fordi gutten min aldri skjønte åssen han skulle suge på puppen. skrek og prøvde og kjempet ved puppen, men fikk det ikke til. helt fra begynnelsen på barsel. fortsatte å prøve når vi kom hjem. så fikk jeg brystbetennelse og andre komplikasjoner og ble lagt inn på barsel igjen. da ga jeg opp. mulig jeg hadde fått det til hvis jeg hadde fortsatt å prøve, men jeg orket ikke.
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #14 Skrevet 5. februar 2008 Jeg sleit i nesten 2 måneder med å ha nok slik at hun kunne sovne. Begynte da med 100ml tillegg på kvelden, som funker kjempebra! Ammer resten av døgnet. Regner med at det er pga lite søvn og stress, men det er ikke mye man får gjort når man er alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå