ZamZam Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Oi, nå ble jeg virkelig satt ut og jeg aner ikke hva jeg skal si annet enn at dette må være virkelig vanskelig/tungt for deg og dine nærmeste. Hvis det er noe jeg kan gjøre for dere eller du bare vil snakke... Dette er da svar til ting som sjokkerer litt og setter meg litt ute av spill. Eks: . Jeg har mistet et nært familiemedlem. Barnet mitt/nært familiemedlem/nær venn eller jeg er alvorlig sykt/syk. Jeg/noen jeg kjenenr godt har vært i en bilulykke. Jeg mistet babyen. Osv, dere skjønner situasjonen. Er det greit å svare sånn eller hva skal man egentlig si? Hva sier du?
Northernlights Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Det er da et ærlig svar,så det er ikke noe galt i det,nei.
meg & to små vampyrer Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Nei, hva er galt med det da? Å tilby seg medfølelse for noe vanskelig er vel aldri feil? Og å være ærlig er bra!
Sivalur Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Ja dette er helt fint å si! Mistet selv min mamma for 7 år siden og det var utrolig mange som ikke sa NOENTING! Og det var ikke noe særlig... Har skjønt i ettertid at det var fordi de ikke ante hva de skulle si og syntes det var vanskelig, men der og da gjorde det sorgen enda verre siden den på en måte ikke ble annerkjent. Klarer man ikke å si noe slikt som det du har skrevet synes jeg man bør si kondolerer i det minste (hvis det dreier seg om et dødsfall). Selv om mange føler at det er et litt sånn 'oppdiktet' ord så er det hvertfall noe.
ZamZam Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. februar 2008 Det er nettopp det, man vet ikke hva man skal si som regel kommer man på det lenge etter at man burde ha sagt noe.. Jeg er heller ikke så stor fan av kondolerer foretrekker "Du har min dypeste medfølelse." En annen ting jeg ikke kan fordra at folk sier til meg er " jeg vet akkurat hvordan du har det!" Uansett situasjon.. Nei, ingen vet faktisk akkurat hvordan jeg har det der og da og det er en DYP fornermelse at folk innbiller seg det.. (mistet mammaen min som barn og fikk denne fra "gamle" damer, sikkert over 40 år, det var jo svingammalt da jeg var lita, som hadde mistet mammaen sin i voksen alder..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå