Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Jeg trenger abselutt et masterkort sjappt!!! Dere som har fått men bare lever på os, bidrag, kontanstøtte å barnetrygd, hvor har dere fått henne!! Har jo utbetalt 17000 i mnd men med engang de ser trygd får jeg avslag!! Men trenger penger nå!!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Jeg fikk det slengt etter meg (DNB), var student, og hadde ingen inntekt utenom det. Kunne velge om jeg ville ha 5.000 eller opp til 20.000. Valgte 5.000 da jeg ikke liker å bruke penger jeg ikke har. Ville egentlig ikke ha i det hele tatt jeg, men de prakket det på meg:P Så skulle ikke tro det er noe problem.
Gjest anouschka with Love Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Søk i banken din om du må ha. Håper inderlig du er mer fornuftig enn meg at du betaler ned hver mnd...for renta er høy! Har i 2007 betalt 4000 i renter på MC mitt (18 000). Dumme meg som tok ut det som var... :// Men målet for 2008 er å kvitte meg med det forb##¤%&&//(#.... kortet!! (Hehe, min skyld da vel og merke...) TIPS! Ikke ta ut mer enn du kan betale på 30 dager! ;-)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Jeg fikk også mastercard på null komma niks. Hadde kun overgangsstønad som inntekt. Tok grense på 5000. Sparebank 1 her. Men pes å betale ned, så når mitt er nedbetalt er det niks mer mastercard her i gården.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Mastercard er ikke noe problem å skaffe, det som er problemet er når det skal betales tilbake:)))
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 De er kjekke desse kortene om man bruker de med fornuft....det har jeg ikke gjordt...i en periode når jeg ble alene klarte jeg dra på meg mye gjeld på desse kortene...og det er HØY rente og vanskelig klare betale ned.... Så forrige uke kom jeg meg til banken og la frma min situasjon....lånte penger i banken og skal heller betale hardt hos dem...så blir desse kortene nedbetalt....DET skal bli deilig det.
najs Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Fikk mastercard som student jeg og, men har aldrig brukt det. Har det mere liggendes som en sikkerhet, i tillfelle noe skulle skje.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Oh-my-god! Mastercard med full os?? Du er gal! Du må ikke finne på å skaffe deg mastercard! Det kommer til å gå rett vest, tro meg! Med mindre du trenger en ny vaskemaskin og vet at du kan betale den med egne penger innen 3 mnd, så er mstercard bare tull å ha! Jeg har brent meg noe sinnsykt på det, og brukte alle skattepengene og feriepengene i 2007 til å betale gjelden min + at jeg da hadde betalt frem til juli! Lykke til!
Lunas gutt f:11.06.07 Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 Mastercard er greit, hvis man har et akutt behov en måned. Jeg har brukt den en gang på ferie - da kjøpte jeg en skinnjakke. Ellers har mine beløp vart maks 400 og det koster jo allerede litt ekstra. Nå er må jeg kjøpe komfyr til den nye leiligheten jeg skal flytte til. Selgeren tar med seg komfyren. Det er et bygg inn produkt, dvs at stekeovn er et annet sted en plata. Sånt har jeg ikke sett på Finn. Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre: Bruke masterkard eller feks Elkjøp kreditt. Det kom jo nettopp på dette forbrukerprogrammet FBI at det bare er juks med det Elkjøp-reklamen om såkalt rentefrihet. Noen som har et tips?
Matja Skrevet 6. februar 2008 #10 Skrevet 6. februar 2008 Du er jo et geni når det gjelder økonomi, Luna, så for deg går det sikkert an å ha mastercard. For meg ble det bare tull, og jeg skal ALDRI ha det igjen!! Når det gjelder Elkjøpkreditt, så vet jeg ikke helt, men er det ikke sånn at du må betale innen en viss tid for at det skal bli rentefritt? Ellers kjøpte jeg en sofa på den måten hos Living for noen år siden, og jeg kan ikke huske at det ble så veldig mye dyrere.... Mener du sånn innebygget komfyr, at det er det du ikke finner på finn.no? Det skal jo godt gjøres, tror jeg... Men har du sett på ikea? Er det like dyrt der kanskje?
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #11 Skrevet 6. februar 2008 Min inkassogjeld er et resultat av 18år gamle meg+mastercard+økonomisk rot. Jeg klarte å bruke 20 000kr mer enn det grensa var på. Lærte meg mine triks på hvordan jeg kunne overtrekke det. Jeg kommer ALDRI til å anskaffe meg kredittkort igjen, og jeg holder fortsatt på og betaler det jeg er skyldig. Heldigvis er jeg snart ferdig. Men det er dritt å betale på tøv. Rett og slett. Sånn at hvis du ikek MÅ ha mastercard, så vil jeg fraråde deg på det sterkeste. "Alle" tenker sånn at de skal bare bruke det på noen få ting, men plutsleig blir det overforbruk og så sitter man der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå