Gå til innhold

Halsbrann. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 20 nå. Har vært så plaget med halsbrann siste uka.

Trodde det kom senere.

Har tatt flere PepsiDuo allerede, men hjelper ikke.

Noen med gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjæresten min bruker Samarin, det hjelper han i allefall:)

Skrevet

Bruker Gaviscon tabl. Hjelper innimellom.. Ellers hjelper det å drikke et par slurker cola syns jeg. Har også hørt at gulrot skal hjelpe..

Skrevet

Eneste som hjelper her i gården er flytende Gaviscon.

Hadde jeg ikke hatt den om natta vet jeg ikke hva jeg hadde gjort!

Smaken er vel bob-bob, men den hjelper!

På dagen har jeg noen tabletter som heter Titralac, de har fast plass i veska. (de smaker ikke så verst heller faktisk..!) Litt mere praktisk å ha med en liten boks med disse enn å drasse med seg flaska med Gaviscon;-)

Skrevet

Takk for gode råd!

Skal kjøpe Gaviscon i morgen:)

Skrevet

Jeg har vært forferdelig plaget med halsbrann nesten hele svangerskapet, har forspist/drukket meg på gaviscon, samarin, nycomed og linktabletter. Er det noe som IKKE hjelper er det sistnevnte, det gjør det bare verre! Ellers kan lovehearts hjelpe littegrann, og biola! Lykke til!

Skrevet

prøv flytende GAVISKON.. funker kjempefint:)

Skrevet

Banan hjelper

Skrevet

aloe vera... spray rett nedi halsen :)

Skrevet

Jeg har også vært plaget av en del halsbrann. Har funnet ut av et par ting jeg bør holde meg unna, og det er appelsin-produkter, f.eks juice, Solo, osv. Selv om det er sinnssykt godt dessverre. Jeg prøver å få i meg noe farris med sitron e.l. da jeg har halsbrann, eller melkeprodukter. Dette hjelper meg litt. Ellers har jeg merket at jeg får halsbrann når det er på tide å spise ( merkelig).

I motsetning til hva mange tror, så er sitron faktisk basisk, og ikke sur. Appelsin er sur. Synes det høres helt merkelig ut, men det er faktisk sånn. Lime ligner vel mest på sitron, i alle fall får ikke jeg halsbrann av mineralvann med lime.

Skrevet

å drikke en del melk og spise bananer hjalp meg mye da jeg var forferdelig plaget av halsbrann :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...