Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Ble litt påvirket av dette muggsoppinnlegget. Vi har kjøpt et gammelt hus med (hvite) eternittplater. Husets innvendige sjarm vant fremfor den litt mindre vakre utsiden. Men vi skal bygge på og fjerne eternitten etterhvert. Uansett da: Har skjønt at det ikke er farlig å bo i et slikt hus, men at en må ha godkjent utstyr for å fjerne eternitten selv. Det er visstnok lov å gjøre det selv etter det jeg forstår. Jeg har ikke tenkt å gå oppi det da. Men det blir vel en tid til vi skal gjøre dette. Men det jeg nå tenker, er å kjøpe en brannstige fra soverommet i andre etasje. Da må det bores feste i eternitten. Han som skal gjøre det sa at eternitten ikke vil sprekke, men jeg føler meg nå ikke helt sikker. Hva om den sprekker litt slik at det frigjøres asbest? Ser liksom for meg nå at et vindpust fører asbest med seg inn gjennom det åpne soveromsvinduet vårt og skader både oss og barnet. Jeg er litt paranoid, men er det noe i det? Er jo like redd for brann da, men har jo solide branntau nå da, men tenker kanskje det blir litt slik riski med stor mage, eller med en liten unge ned gjennom der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå