shimonie Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 jeg brukte det mens jeg var på sykehuset. lillegutt måtte ligge på intensiven i 12 dager.. det de sier, er at man kan klippe av litt etter litt av det, dvs det rundt, til man til slutt ikke trenger det lenger. husk at det minsker melkeproduksjonen å bruke skjold. hvis du bruker skjold fordi det gjør vondt å amme, så har jeg dessverre ingen gode råd til deg, slet med det selv. men om du bruker det fordi babyen kke får ordentlig tak i brystvorta, så kan du jo forsøke å bruke skjoldet i et par minutter, og så ta det bort, for da burde babyen få bedre tak etter å ha sugd litt! lykke til!
smil =) Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Hei Brukte ammeskjold 2 mnd eller noe. Ja, det var litt styr, men når jeg viste at alternativet var å måtte vaske flasker og stå opp midt på natten var det absolutt verdt det. hehe hvor mange ganger klarte jeg ikke å miste den dustete plastikk boksen så ammeskjoldet falt på bakken. Hadde som regel en ekstra pakke med meg ellers var det bare å få sendt noen fort til apoteket Jeg kuttet også opp ammeskjold, men de ville hun ikke ha. Jordmor sa, så lenge det går greit ikke stress med å slutte. Så lenge hun sugde. Plutselig en dag så tok hun bryst før jeg hadde rukket å sette på ammeskjoldet. hehe og nå suger hun som en helt! God jinta mi =) Råd: unn deg mange amme skjold! Ikke stress med det, barnet ditt tar bryst når han/hun har lyst og er sterk nok.
Sprellemamma Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Hei! Jeg har fullammet begge mine med ammeskjold, 6 mnd med nr.1 og lillebror er nå 5 mnd. Ikke stress med å slutte hvis det ikke går!! Du sier ikke noe om hvor lenge du har brukt det og hvorfor. Jeg bruker det for han klarer ikke å ta brystet uten. Det jeg ville prøvd er som nevnt over å la han drikke litt først, evt. pumpe ut litt/håndmelke så det er lettere å få tak på brystet. Det vanlige rådet er å klippe litt og litt av skjoldet. Det funket ikke for meg. Han (eldstemann) hadde ikke teknikk til å tømme brystet helt uten skjold, så jeg fikk brystbetennelse de to gangene jeg skulle venne av. Vær obs!. Da ga jeg opp og fortsatte med skjold. Da han var 6 mnd tok han plutselig brystet fint uten skjold, hadde da håndmelket litt til grøten. Bruker sånn liten tupperware-matboks til dem når jeg er ute på farten. Går helt greit. Det er viktigere at barnet får mm enn å slutte med skjold, og mine har absolutt teknikken til å suge godt å tømme brystet med skjold!!! Så for meg har det vært redningen på ammingen. Han legger på seg, og sover godt. Lykke til med avvenningen, men ikke fortvil om det ikke går!
blond Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Jeg brukte ammeskjold til han var ordentlig i gang med sugingen, så tok jeg han bort og av med ammeskjoldet og fortsatte måltidet. Etterhvert som vortene ble mer herdet kuttet jeg helt ut skjoldet.
supermamma til 2 tette Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Gutten min er 3,5 mnd og jeg bruker det fortsatt. Fikk beskjed av HS at jeg måtte gjøre alt jeg kunne for å avvenne han med det, men da jeg snakket med legen, var han helt uenig. Mens HS sa at det minsket melkeproduksjonen, sa legen at det KUNNE hemme utdrivningsrefleksen for noen. Men det er ikke noe problem for meg, melken renner døgnet rundt ;-) Jeg begynte med ammeskjold da mini lå på nyfødtintensiven på Riksen. Han fikk da bankmelk på kopp og fikk ikke tak i puppen når vi prøvde på det. Jeg syns det har fungert kjempebra med ammeskjold og har aldri vært sår eller hatt brystbetennelse. Mini var 64 cm lang og 8150 gr på 3 mnd kontrollen, så ingen fare for at han ikke får i seg nok...!! Syns ikke du skal stresse med å slutte om det fungerer bra for deg og din lille!!!
oh mother Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 tull. har ikke minsket på min melkeproduksjon hvertfall. har melk så det holder og bruker ammeskjold. jenta mi er 1mnd å jeg kommer til å fortsette med ammeskjold. er jo genialt. hun legger godt på seg. la på seg 600gr på to uker. så ikke no tegn på lite melk her hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå