Gå til innhold

Trenger hjelp her damer!(og menn?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er dypt fornærmet for 3 gang på en mnd, over at min mann mener jeg gjør mye mindre enn ham i huset. Uten at det er en krangel pågang, kan han faktisk med hånda på hjertet si, at han gjør myye mer enn meg.

Det værste, lirte han utav seg isted. Han bruker MYE tid på sønnen vår. Det står han fast på, og det er noe av det VÆRSTE jeg har hørt!!!!

Kan dere være så snill å hjelpe meg, dere som kanskje er litt erfarne, litt eldre osv.. Hva bør vi/jeg gjøre, og hva synes dere om fordelingen?

Dette er våre oppgaver.

Han:

*Jobber i eget firma 2 dager pr uke.

*Går på møter i sin andre jobb 2 ganger pr uke(snakk om ca 4 timer tilsammen)

*Handler mat, og andre nødvendige ting(Han kjører og ikke jeg så det er jo rimelig logisk)

*Setter sammen ting som går i stykker og ting vi kjøper.Tv,datamaskinproblemer osv har han ansvaret for.

*Han passer fiskene og renser akvariet(det var jo også han som på død og liv skulle ha det)

*Kjører ungen i barnehage 2 ganger pr uke(de gangene han jobber og skal samme vei)

*Lager middag hver dag.

*Kjører meg på noen ærend når jeg trenger det,men jeg må som regel mase meg til det.

Mine:¨

*Alt stell av barnet(3.5 år)

*Alle aktiviteter med barnet, han er veldig dårlig på å leke og aktivisere,han tar f.eks ALDRI gutten med noe sted,uten at jeg er med,og orker ikke bli med hvis vi skal noe.

*Timeavtaler med barnet,legging hver eneste kveld.

*Alt renhold i huset på 3 etasjer,vasking av alle do og bad,skifting av søppelposer,oppvask etter alle måltider.

*Skifting av sengene.

*Vask og stell av alle klær.stryking osv.

*Renhold hos våre 2 katter,som han SKULLE ha,og han lovde å stelle med dem,noe han ikke gjør,og jeg nekter å ha lukt av avføring i hus,noe han vet.Sist vi hadde katt,så jeg hvor lenge jeg kunne la det ligge før han tok det,og vi kan si det sånn at det funka ikke.

*Jeg har skole 3 ganger i uka

*Tar bussen til barnehagen med gutten,de dagene mannen ikke jobber(altså 3 dager)

Alt i alt jeg passer på at ALT er som det skal være her hjemme, og jeg tar meg av gutten vår og alt stell og innkjøp av klær til ham.

Føler at jeg gjør veldig mye jeg da, og uansett så føler jeg meg veldig tråkket på, når han sier jeg gjør "ingenting". Han bagatelliserer det jeg gjør og setter ikke pris på det i det hele tatt. Det jeg gjør vises kanskje ikke, men det er en stor jobb å holde et hus på 160kvadrat rent og strøkent.Han sutrer hele tiden om at han gjør "alt". Jeg har tilbydd meg å lage middag,men han sier min mat smaker vondt,og at han er mye flinkere.Hadde jeg hatt bil som ham,hadde jeg sett livet lekende lett med hans oppgaver.

Hva er deres mening?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt arbeidsoppgaver en mnd :)

Skrevet

Men jeg kjører ikke bil enda da...

Skrevet

Hva er det som egentlig er problemet? Først fikk jeg inntrykk av at det var hans meninger om hvem som gjør mest som var problemet.

Så virker det som det er arbeisoppgavene.

Hvis det er hans meninger synes jeg du bare skal overse det. Noen menn ser ting litt anderledes enn oss:p

Hvis det er oppgavene, så synes jeg du burde ta det opp med han.. Evt fordele oppgavene litt mer jevnt. Kanskje skrive en liste om hvem som gjør hva de ulike dagene/ukene

Skrevet

og forretsten anonym 18:10. Jeg hadde sagt at han skulle lage sin egen mat hvis han ikke var fornøyd. Eller så får han være for uten.

Høres ut som en bortskjemt liten mammagutt.

Skrevet

skrivefeil.. skulle skrive at jeg var anonym 18:10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...