Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Har vært plaget med sopp helt siden starten av svangerskapet, og den kommer bestandig tilbake. Kan svi og gjøre veldig vondt til tider, men har lært meg og leve med det... Er bare 10 uker igjen til termin og, så det går bra. Men, har hørt att man kan smitte barnet under fødsel hvis man har sopp? Og det er lurest og bekvitt soppen før fødsel. Nå er det slik att jeg ikke vet når babyen vil komme ut, og soppen er tilbake bare 2 dager etter avsluttende soppkur. Noen som vet noe om dette? *-)
charlotteb_ Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 har også hørt at det er smittefare ved fødsel for dette, og mener eg lestei forrige sv.skap at du skulle la vær og ta behandling en stund før fødsel og så ta det når det nærmet seg termin, selv om du aldri kan vite når akkurat fødselen skjer. du kan jo bli immun mot behandlingen viss du tar det for lenge tror eg, akkurat som all annen medisinks behandling. men skal ikkje si noehelt sikkert altså så ville hørt med lege/jordmor.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Jeg spurte på sykehuset/føden om dette når jeg var til samtale denne gang... Å fikk til svar at det er IKKE farlig å føde mens man har en aktiv soppinfeksjon! "Faren" for å smitte babyen er ytterst liten og omtrent ingen barn må ha behandling etterpå..
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Det eneste jeg har hørt er at det er større sjanse for å revne om man er tørr og sår som ved soppinfeksjon, og at det derfor anbefales å behandle før det. Men jeg aner ikke om det er sant eller ikke...
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Høres ikke særlig behagelig ut å må føde med en soppinfeksjon, som gjør skjeden sår.. Selv om det ikke er behagelig fra før, må jo det være mye værre! Må gå an å få hjelp til å bli kvitt det der vel??Du kan jo ikke gå med det resten av livet heller..?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 min datter var veldig sår når hun va 2 uker gammel....gikk ikke vekk med vanlig sink salve eller noenting..Ble åpne sår til slutt...stakkars jeta mi.ikke godt.. Da jeg gikk til helsestasjonen med henne, sa de det var soppinfeksjon..Å at det var en mulighet for at hun kunne ha blitt smittet av meg under fødsel... MEN jeg var aldri selv plaget av soppinfeksjon i svangerskapet... Men man kan vel ha slik sopp som igrunn ikke merkes no særlig..?!...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå