Gå til innhold

Fikk kortere syklus med metformin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei jetter.'

Vet det er mange av dere som sliter med lange sykluser.

Selv hadde jeg bare på 30 dager og ganske stabile, men har mistet i sa veldig mange ganger og fikk metformin fordi legen trodde dette kunne hjelpe.

Jeg begynte på det i november, og har etter dette hatt sykluser på 27 dager.

Snakket med et par andre venninner som også har fått metformin pga mange sa, og alle disse har fått superstabile sykluser på 27-28 dager.

Det er såvidet jeg vet ikke gjort noen studier i Norge på dette, men i utlandet har metformin lenge vært brukt til folk som sliter med å bli gravide.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry hvis jeg gir deg info du allerede vet....men metformin brukes helst til overvektige med pco/pcos og diabetes som sliter med å bli gravide...metformin er en ganske sterk medisin som ikke hvem som helst bør gå på....

Hvis du er overvektig kan du forvente å miste noen kilo siden metformin minsker opptak av karbohydrater, mange som er overvektige tar opp for mye karbohydrater....

Har du kraftig hårvekst kan dette bli bedre sammen med hudproblemer siden metformin senker testostoronnivå i kroppen

Hvis du er overvektig og går på metformin så bør du minske karbohydrat inntaket og øke proteininntaket....

Håper det virker på deg og du sorry hvis jeg dobbel informerer deg...:)

Lykke til:)

Skrevet

Jeg fikk metformin, fordi det er gjort forskning på dette utenlands, og at dette har hjulpet mange andre som har slitt med mange sa.

observasjonen jeg gjorde mht kortere syklus var bare noe jeg informerte om her. Kjenner flere som har fått metformin og fått stabilisert syklusen sin.

I Norge blir metformin fortsatt brukt til å behandle pco og diabetes, vi ligger desverre alltid lengre bak andre deler av verden når det gjelder å bruke medisin til flere områder enn det var tenkt for.

Det er dessuten ikke farlig å gå på metformin, og kroppen har ikke vondt av det (kom direkte fra spesialisten på sa jeg var hos) det verste som kan skje er at du får noen av bivirkningene (kvalme, løs mage osv) eller går ned litt i vekt.

Det var pga alt dette jeg ville informere :)

Skrevet

hei, hvor mange sa har du hatt? Jeg tror jeg har hatt to eller tre men bare en fikk jeg positiv test først..jeg tror de andre to er sa fordi de va akkurat like den første...meen veldig tidlig da...har 30 dgs syklus jeg også.. skulle ønske jeg kunne prøve...

hm...litt å tenke på..

Skrevet

Hei.

Jeg har nå hatt 7 sa.(mulig to til, men testene har vært så svake)

Mister veldig tidlig hver gang, og gyn. troddde det kanskje kunne ha noe med at blodsukkeret mitt var ustabilt.

Jeg hadde absolutt sjekket opp muligheten. Du må bare huske at det er nok ikke alle som ville anbefalt dette av leger (mange som henger langt etter) Det er jo ennå ikke vanlig i Norge å bruke metformin til behandling av sa.

Lykke til iallefall :)

Skrevet

takk for svar! visst jeg har mistanke om tidlig sa denne gangen( viss jeg får mens da) skal jeg be om dette hos legen..hun er ganske ung og har barn selv så da interesserer hun seg nok for dette...: ) jeg produserer hcg veldig seint så da kan jeg ha hatt flere sa...har hatt mistanke om dette flere ganger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...