Ludoline Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Babyen min er nå en måned, og jeg har lyst å starte med å gi morsmelk på flaske slik at jeg kan komme meg på trening. Ikke så ofte i begynnelsen, kanskje to ganger i uken maks. Er det noen som vet når det kan være hensiktsmessig å starte da jeg vet at de av og til kan bli forvirret av å få både flaske og bryst? Vil ikke risikere at babyen avviser brystet til fordel for flaske.. Noen som har erfaring med flaskevarmere?
*mamma*til*markus* Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Tror ikke det er noe "alder" for når det er forsvarlig.. Noen mener at det ikke er forsvarlig noen gang, men jeg mener at du kan begynne når du vil.. De fleste avviser ikke pupp, men det kan skje... det vet man aldri..
Krøvvel Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Dytter for dette lurer jeg også på........
trine2 Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Her starta vi med morsmelk på flaske 1 uke etter hjemkomst fra sykehuset...gikk helt fint:)
Super-Langbein Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Vi startet også veldig tidlig, tror babyen var et par uker gammel. Så lenge ammingen går fint og barnet vil die kan du sikkert prøve flaske. Jeg pumpet meg og ga barnet flaske til et av nattmåltidene de første tre mnd ( litt prematur og bodde ved brystet). Varmet i vannbad eller mikro. Forøvrig holder den 6-7 timer i normal romtemp. og det går fint an å gi den uten å varme den først dersom den er mindre enn disse timene gammel, kommer an på hvor kresen babyen er.
Gjest Rebel m/jente Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Det finnes flasker som ligner mer på en pupp (avent sine, har dem på dagligvare og apotek). Da er det visst mindre sjans for forvirring :-) Men jeg har gitt flaske fra dag 1 da, så jeg er ikke akkurat god på dette... :-P
mamma&urokråka Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 Vi har gitt flaske 1-2 måltider om dagen i noen dager nå. Gutten min er 12 dager. Det går kjempefint, og han spiser like godt av brystet også. Syns ikke det er tidlig, siden vi så at han veldig fort tok brystet bra.
Super-Langbein Skrevet 4. februar 2008 #9 Skrevet 4. februar 2008 Til anonym 21.42: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=17214 Altså romtemp- 37.5 grader maks. Fersk melk som er maks ca.sju timer kan serveres som den er dersom forholdene tilsier det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå