~**nuttis**~ Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Skal ta de på torsdag,hasteoperasjon etter 4 halsbetennelser på rad siden slutten av november.Gruer meg til de neste ukene i smerter,hører folk heller vil føde enn ta mandler. Noen som tok de med laser?Bedre?Skal få narkose. Få høre erfaringer her..
lengter daler ned i skjul... Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 hvis man tnker på selve smertene så vil jeg heller ta mandlene enn å føde. men nå er det 12 år siden jeg tok mine da. det er vondt, men det går greit.
BettyBoob Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 tok mine da jeg var 22. helvete på jord! men fjernet drøvelen samtidig, så det ble ekstra ille... laser er ikke noe bedre enn annet, tror faktisk det er større blødningsfare med laser. det er jævlig i 2 uker, så er det over gikk ned 7 kg jeg på 14 dager....
~**nuttis**~ Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2008 Skal nok ta de på gamle måten,men det blir nok vondt en stund ja.Får handle inn is,pudding,suppe og smertestillende.
Pysa Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Har gjort det, men du vil ikke høre m alle plagene jeg har tre år etter. lykke til!
Frk. V *juli-11* Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Jeg gjorde det for 2 år siden.., Var på Vorspiel dagen etter og innom jobben med engang jeg fikk kommet meg ut fra oppvåkninga.. Er egentlig vondest etter 7 dager.. Men ikke noe litt Voltaren stikkpiller ikke tar knekken på
RockMyWorld Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Ja det gjør vondt, men det er verre å føde!!!! Dessuten kjenner du jo til smerten iom at du har hatt flere halsbetennelser. Det er som det, bare litt verre....det er i alle fall min erfaring. Bare ikke legg noen planer, ta ting med ro, og normalt sett så er det hele over etter et par uker. Og den største premien får du jo etterpå også...du slipper å være så mye syk! Har nesten ikke vært syk siden jeg fjernet mine. Lykke til!!!!
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 Jepp her er de borte! Hadde kronisk halsbetennelse i 3 år! For å si det sånn så er det IKKE behagelig å fjerne mandlene....
~**nuttis**~ Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 4. februar 2008 Høres bra ut..så bra det kan bli i allefall,hehe.
Gulosten™ Skrevet 4. februar 2008 #10 Skrevet 4. februar 2008 Jeg er nok en av dem som heller ville født igjen enn å ta mandlene igjen:( Hadde konstant dritsupervondt i halvannen uke, spiste ikke, drakk ikke, snakket ikke. Klarte ikke å gjøre husarbeid, klarte ikke å levere i barnehagen nesten. En uke etterpå var det fortsatt like vondt! Fikk veldig mange stikkpiller, gudskjelov. Tok ikke rådet om å holde meg fullstendig i ro så veldig alvorlig, så 3 dager etter operasjonen begynte jeg å sprutblø fra halsen da jeg skulle putte noen klær inn i vaskemaskina... Usj. Men sikkert bedre enn halsbetennelser så ofte da:)
Mom2Two Skrevet 4. februar 2008 #11 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har også tatt dem, og ja det gjør vondt, men man kommer da seg gjennom det. Regn med at du ikke får gjort noe på 2 uker i hvert fall. Lykke til!! Det går bra:-)
Mmmmmmamman Skrevet 4. februar 2008 #12 Skrevet 4. februar 2008 Det gjør vondt ja, men du får masse smertestillende, og de første dagene er det ille -men om du har hatt etpar "solide" halsbetennelser er det ikke verre enn dét. Tar gjerne mandlene en gang i måneden fremfor å noensinne skulle føde igjen for å si det sånn. Smertene gikk mye raskere over etter mandeloperasjonen enn etter fødselen, det varte jo i uker, og noe er enda ikke bra. Et lite tips; du blir så godt bedøvd under og etter operasjonen at du sover hele dagen. Kan derfor være vanskelig å få sove den påfølgende natta. Sørg for å få noe å sove på, så slipper du å ligge å kjenne på "vondtene" og snu døgnet fullstendig.. -Også får du super unnskyldning for å spise bløtkake til alle måltidene;-) Lykke til!!
Sassy. Skrevet 4. februar 2008 #13 Skrevet 4. februar 2008 Syns ikke det var så ille de første dagene, da var jeg så redusert etter narkosen. Så ble det litt verre for hver dag den neste uka og 2, for så å bli bedre. Spis myk mat, og for meg funket det veldig bra å drikke små slurker med lunkent vann regelmessig, kaldt vann ble vondt syns jeg. Tror nok det er vanlig å gi smertestillende etter en slik operasjon, og da er det bedre å ta de før det gjør skikkelig vondt, ta de med en gang du kjenner det begynner. Lykke til da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå