Gå til innhold

Hva gir man til ei 12 åring som er barnevkat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm... Nabo jente vil gjerne være barnevakt, trille hjelp når vi trenger det... syntes det er litt ungt jeg da.. men greit å la henne passe han hvis vi ville hatt litt kose stund, ut å spise.. kino osv... hun er kjempe flink med barn.. istede for at mamma el venninner må kjøre 15 min for å sitte en time el to...men hva gir man i timen til en 12 åring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der vi bodde før, passet jenta i huset vi leida av lillegutten vår noen få ganger. Hun var da 12 år gammel. Men hun satt aldri barnevakt eller noe slikt (jeg syns hun var for ung til det), men hun trillet han litt i gata noen ganger. Hun fikk da 40 kr. timen.

Men om hun skal passen en kveld dere er på kino eller noe, et par timer, så ville jeg vel kanskje betalt mellom 100 og 150 kr. for hele kvelden + at dere kanskje setter frem litt godis og noe å drikke.

Skrevet

Men ville også bare si at hvis du føler at det er for ungt, så ville jeg vel ikke brukt henne som barnevakt, evt. bare trillepike, hvertfall i begynnelsen. Er ikke sikkert du klarer å kose deg om du egentlig ikke er helt trygg på henne..

Skrevet

Det syns jeg er alt, alt for ungt til å passe en baby. Ting kan skje når man triller også. Og når du skal begynne å gi henne timebetalt så virker det som om hun skal holde å noen timer også. Syns det virker uansvarlig.

Skrevet

Ja er det jeg føler.. at hun er litt for ung...ville ikke latt henne trille han i flere timer nei.. det ville jeg aldri.. tenkte en liten tur på en halv time kanskje.. hørt at folk gir rundt 30kr for trilletur.. Får tenkte litt mer gjennom det.. har jo mamma og venninnene mine hvis vi trenger barnepass:)

Skrevet

Da syns jeg du skal følge magefølelsen din, og iallfall ikke tenk på at hun blir skuffa:-)

Skrevet

Ja:) tror jeg står over det;)

Skrevet

da vi var 12 13 år passet vi barn hele tida. trillet tur og om kvelden i bland. det var helt naturlig. Er jo stor forskjell på 12 og 13 åringer og.

Alt kan skje uansett hvem som passer, og går jo som regel helt fint. Iallefall trilleturer på en halvtime time tror jeg da ikke er no problem. Også blir de litt bedre "kjent" og kan da kanskje fungere som barnevakt på kvelden om et par år om man føler seg komfortabel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...