Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har noen veldig ivrige besteforeldre som ønsker å passe barna alt de kan. Det er derimot ikke mitt ønske. Jeg har igjen begynt å jobbe og ønseker å tilbringe den lille tiden som er igjen på kvelden og helgene sammen med barna. De ser barna 1-2 ganger i uka og passer dem ca 1-2 ganger i mnd. Jeg føler et stort press og hvis jeg sier at det ikke passer blir det alltid bråk, med grining og kjefting. Er det ikke jeg som mor som bestemmer hvor mye jeg ønsker av barnevakt, eller er jeg egoistisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egoistisk er du vel ikke, det er tross alt du som bestemmer over barna dine.

Jeg har motsatt problem av deg jeg da. Skulle gjerne ønsket meg mer pass :-) Skulle med glede sett at besteforeldrene ØNSKET å tilbringe tid med barna mine.

Egentlig synes jeg at du burde føle deg priviligert som har engasjerte foreldre...

Skrevet

vi har også besteforeldre som helst kunne passet hver dag.. hehe.. men jeg har samme oppfatning som deg. vil ha henne selv. men merker at i det siste så er jeg mer og mer sliten. er gravid i uke 28 og jobber fullt.. så det tar på. og når hun i tillegg kan finne på å våkne på natten så er jeg helt gåen.. så på torsdag som var da sov hun hos mormoren..selv om vi ikke skulle noe liksom. men hun elsker jo å være der...

men heldigivs så har vi ikke foreldre som prøver å overstyre oss liksom. så det ordner seg...

Skrevet

og til deg anonym over.. jeg føler meg veldig priviligert som har foreldre som svært gjerne tilbringer all fritiden sin med snuppa. de forguder jo henne over alt..;) og jeg ser jo hvor stor glede hun har av å være med dem

Skrevet

Selvfølgelig er det dere som foreldre som bestemmer det!

Forstår godt at du ønsker å være mest mulig sammen med barnet dittt når du jobber på dagene........

Flott med besteforeldre som stiller opp for barn og barnebarn, men ikke når de skal grine og krangle seg til det.....det blir rart synes jeg.

Hva med om dere kan finne en ting de kan ta med barna på fast en gang annenhver uke eller en gang i mnd? Så kan alle få behov dekket, besteforeldrene får sin egen greie med barnebarna og dere kan få litt fritid til å være kjærester:-)

Skrevet

klart er d du som bestemmer når d passer.

...og skal sies at du er ganske heldig...her måtte jeg ta mini med på jobb på 1. nyttårsdag fordi ingen ville/ kunne passe på han....er sykepleier da så d va ikke helt uproblematisk..

Skrevet

Jo - såklart er det det! Synd de ikke respekterer ditt ønske. Du er ikke egoistisk for det. Når en jobber, ser en jo ikke barne så mye selv.

Jeg har heller ikke unødig barnepass.

Skrevet

Det er helt motsatt her også, jeg må nesten mase for at vi skal komme på besøk, og det er ikke noe moro. Men jeg skjønner deg likevel, det må da finnes en mellomting skulle man tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...