Gjest Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Vi skjønner ikke hva det er som plager han. Han er litt forkjølet for tiden, hadde 40 i ferber for noen dager siden, men har nå vært feberfri i 3 dager. Han har en irriterendes hoste, og spyr opp maten sin flere ganger i uken, og av og til 2 ganger pr. dag. Han hoster helt til han spyr. Det virker som han "gruer" seg til å spise, så vi lurer på om han har fått vondt i hlsen sin....går vi til legevakten, får vi vel ikke noe for det alikevel.....han er rett og slett ikke seg selv for tiden og det er trist og frustrerendes for oss alle.han er til vanlig en solstråle dagen lang og elsker å leke, men nå er ingenting artig. Han er sikkert bare slapp av forkjølelsen....men vet ikke hva vi skal gjøre....noen som har baby som åsså er forkjølet som kan komme med tips?
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Gå¨til legen med ham! Han har sikkert halsbetennelse og det må han få penicillin for før det går i lungene. Hvis ikke det er halsbetennelse, kan han få efedrin mot hosten. Jeg har en unge på penicillin og en på efedrin hjemme nå..
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Ja, det var det eg tenkte meg......at han kanskje har fått halsbetennelse. Han hoster en god del, men det er løs hoste. Har fått en slimløsendes mikstur, tror den hjelper litt. Men sutrer dagen lang, så det er jo tydelig at det er noe som plager han. Her på legevakten får man bare beskjed på å "se det an" hvis babyen ikke har feber. Men de trenger jo ikke å ha feber for å være syk og trenge penicillin...
MadameMimm Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Jeksler/tenner på gang? det må j være grusomt vondt å spise ved tannfrembrudd? Tror du kan lukte det på pusten til mini hvis han har halsbetennelse...? Kjenn etter?
MadameMimm Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 -Men hoste og tannfrembrudd hører jo ikke sammen, så da er det nok ikke det...ta en tur til legen!
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Vi har tenkt at han kanskje var sutrete og hadde feber pga. tannfrembrudd, men han hsoter til han spyr hver eneste dag, ogopp kommer det mye slim og resten av maten Det er kun 2-3 uker siden han hadde bihulebetennelse, og da spydde han åsså opp maten. Ha lest en plass at lukkemuskelen hos små babyer er litt svak frem til de nærmer seg ett år, så det kan jo være derfor han spyr? Må nok ta en tur til legen med han en av nærmeste dagene ja, får helt nerver av at han er så dårlig. Er jo så vanskeligå vite hvor han har vondt når han ikke kan snakke enda.....
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 Han hoster vel pga mye slim. Prøv Bisolvon. Har selv en gutt på 10mnd og han var som din - gav Bisolvon som hjalp veldig. Lettere å få maten ned. Hoste gir jo så sår hals. (Jeg halverte 2-årsdosen.) Paracet hjelper også som smertestillende.
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #9 Skrevet 4. februar 2008 Er Biosolvon på resept eller? Er det en type hostesaft ? Spydde sønnen din åsså op maten igjen?
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 4. februar 2008 #10 Skrevet 4. februar 2008 Hvorfor vil du vente så lenge med å gå til legen med ham? Jeg synes du skal ringe legen i morgenn tidlig. Helt unødvendig at den lille gutten din skal ha vondt så lenge. Har hatt feber, hoster til han spyr, slimete, sutrer.... Stakkars liten. Få ham sjekket så han kan få medisin og bli kvitt det som plager ham. Lykke til og god bedring til ham )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå