tudeluuu Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Hva går dere etter når dere teller ned dager?? Jeg går etter UL-termin, som er 3 dager før menstermin, men sist var mensterminen mer riktig (selv om terminene bare skildte en dag fra hverandre da).. Er nemlig litt oppgitt nå! Har bare 3 dager til UL-termin, og har lenge trodd at fødselen var rett rundt hjørnet, men jeg har nå i 3 uker erfart at kroppens forberedelse fram mot fødselen bare er mer slitsom og vond denne gangen, enn den var sist! Begynner i grunn å tenke at jeg kanskje bør innstille meg mer på mensterminen min, for jeg kan bare ikke tro at lillegutt skal komme innen 3 dager! enn så lenge så bare venter og venter jeg... hva annet kan vi gjøre??
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Går selvsagt etter UL-termin. menstrermin blir jo "slettet" etter at en har vert på UL, da er det den som gjelder. Blir jo bare dumt å telle etter en annen dag enn hva helsepersonellet gjør.
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 går etter UL-termin, siden det er den leger, sykehus o.l går etter. Hadde menstermin i går, og UL-termin er på lørdag, og er 100% innstilt på at det er lørdag som er min termindag, til tross for at jeg fødte på menstermin sist - 2 uker etter UL-termin..
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Jeg fødte min forige 15 dager før ul termin og en uke før mens termin. Du får tenke som så at det ikke er lenge igjen uansett.
grolla Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Husk at termindato er basert hvor lenge et gjennomsnittlig svangerskap varer. 40+2 er altså ikke så lenge det skal vare, men hvor lenge de fleste svangerskap varer. Jeg forsøker virkelig å innstille meg på 2 uker før og etter, for å ikke vente meg i hjel (hvilket jeg egentlig har gjort i ni måneder snart....)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå