Gå til innhold

symfyse-fundusmål over normalen

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos legen i dag, og fikk målt symfyse-fundus. jeg er 22+5, og hadde 24 cm. det er så vidt jeg kan se 3-4 cm over normalen. hva betyr dette? får jeg en kjempebaby? både jeg og pappaen er ganske små. jeg har også lagt på meg 12 kilo. ser ikke feit ut. var tynn fra før. men må innrømme jeg har satt til livs noen pakker karamellpudding. har jeg spist for mye? noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke å bety at du får en stor baby nei.. Har i alle mine svangerskap ligget enda lengre over normalen enn det du gjør , men ungene har bare vært 3200 og 3300 g...

Målet har veldig mye å si i forhold til din egen anatomi, hvordan bebien ligger, hvor mye fostervann osv...Altså, en med "normalt" mål, kan få en stor bebi, og en med mål over det normale kan få en liten en...

Jeg er nå i uke 26, men målet mitt ligger på 32 cm.. Men har en helt vanlig bebi der inne...

Skrevet

Det betyr ikke at du får en kjempebaby. Så lenge du følger din egen kurve på symfysemålene har det ikke noe å si. Jeg ligger også over normalen og det skraverte felt, men så lenge jeg holder kurven spiller det ingen rolle har jeg blitt fortalt. Den i magen min er normalstørrelse i alle fall.

Skrevet

Kanskje det er flere babyer inni der...:) Jeg venter tvillinger, er snart 21 uker på vei, og i dag målte jeg symfysemålet til 25. Jordmor sa det er vanlig å ha veldig høyt symfysemål med tvillinger... Jeg har lagt på meg ca 5 kg men magen er veldig stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...