Gå til innhold

Endelig kom jenta vår til verden (smyger seg inn fra januarklubben)


Rosalille og sjarmtrollene

Anbefalte innlegg

Hadde termin 29. januar og var veldig utålmodig. Var på sjekk på riksen og ble strippa. Fikk også anbefalt en jordmor som er god i akupunktur og fikk time på torsdag. Hun virket veldig dyktig. Om det var akupunkturen som gjorde det vet jeg ikke, men halv to natt til fredag gikk vannet. Bråvåkna og skjønte ingen ting. Var lys våken og minuttet etterpå rant det i strie strømmer i senga. Takk og lov for at vi hadde lagt på tisselaken. Ringte riksen og fikk beskjed om å komme inn med en gang. Vannet var nemlig fult av bæsj. Små rier startet på vei til sykehuset og vi var inne rett før 3. Tok ctg en stund og fikk fødestue. Riene tok seg opp og jeg fikk epidural etterhvert. Det var utrolig deilig, da kunne jeg jo fint leve med smertene. Var veldig asosial og lå og døsa mellom hver rie. Når det var tid for pressing tok det 55 minutter før tulla var ute. Det var ganske annerledes enn jeg hadde trodd faktisk. Trodde det skulle være mer smerter å presse ut barnet, men det føltes bare som jeg var ekstra hard i magen. Var en time hardt arbeid og det var så klart vondt, men det var en utrolig fin opplevelse. Jenta vår kom 1. februar og var 3884 gram og 51 cm lang så hun er stor og fin. Kom hjem i dag etter noen fine dager på riksen og gleder oss stort over den nye tilværelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drømmefødsel da!! Har født to ganger før, men aldri prøvd epidural. Det hørtes behagelig ut.

Tisselaken, det har ikke jeg tenkt på. Det var jo faktisk veldig lurt... har jo et par stykker.

Jeg ar sagt det før, men i tilfelle du leser denne siden først... Gratulerer!! Til lykke med lille Emma og den nye lille familien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...