ekte30 Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har tre gutter! Har vært gravid 4 ganger og hatt ekstrem svangerskapskvalme alle gangene med innleggelse i perioder for å få væske og næring! Jeg er så takknemlig for de barna jeg har, men har så lyst på nummer 4, men vet ikke om jeg tørr å bli gravid igjen! Ble du like dårlig alle gangene og ble du mer eller mindre kvalm med et av kjønnene?? Jeg har kun gått gravid med gutter, og har da som sagt vært hinsides dårlig! Tenkte kanskje at hvis jeg ble gravid med jente denne gangen, at kvalmen ville bli mindre???! Setter pris på alle svar jeg kan få!
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Jeg kan ikke huske å ha vært så her kvalm med mine to, har også kasta opp denne gangen, som jeg aldri har gjort før i svangerskap. Husker at med gutten min var jeg kvalm morgen og kveld til jeg var 15uker. Med jenta mi mener jeg det var bedre, det var lukter jeg ikke tålte, men jeg var ikke konstant kvalm som nå. Bare lurer på om det er to inni her hehe. Jeg tror ikke du skal ta det fro gitt at du ikke skal bli kvalm om du blir gravid med ei jente, og det kan du jo ikke bestemme selv heller. Har du brukt kvalmestillende og det har ikke hjulpet?
ekte30 Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2008 Har måtte brukt kvalmestillende, men det hjalp, ikke uansett type ,da det herjet som verst! Første gangen spydde jeg til fødselen var over. Andre gangen jeg fullførte gikk jeg på kvalmestillende (Marzine) til jeg var 33 uker og sist gang ble jeg bedre etter uke 14-15, men så dårlig av jeg måtte være sykemeldt! Jeg tar ikke for gitt at jeg ikke blir kvalm med jente, og sannsynligheten for at nummer fire blir gutt er vel ganske stor?! Men, jeg lurte også på om det finnes noen som ikke ble så kvalm og syk i alle svangerskap, og da eventuelt om det kanskje var annet kjønn da?!:0) Har jo et håp om at det kan skje et mirakel og at jeg slipper unna med normal svangerskapskvalme EN gang! Men, saken er at jeg ikke vet om jeg tør satse på det!:0)
mamma til 2... Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 med første mann(jente) var jeg ikke kvalm ett øyeblikk, men denne gangen henger jeg over doskåla til alle døgnets tider...
sonnenschein Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Hei! Ved første svangerskap var jeg ikke kvalm i det hele tatt, og jeg fikk gutt. Denne gangen har jeg slitt stadig vekk med kvalme.... Jeg vet ikke om det virkelig har noe med kjønnet å gjøre...Har hørt at man blir mer uvel med jenter, men det stemmer jo ikke overens med det du skriver....Kanskje du er heldig og det er omvendt hos deg... :0) Lykke til og håper du treffer det valget som er riktig for deg :0)
vanillaface Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Da jeg gikk med førstemann var jeg ekstremt dårlig i 14-15 uker. Kasta opp alt som kom inn og ingenting hjalp, ble veldig tynn...Det ble en gutt. Så har jeg fått 2 jenter. Ikke vært værre enn passe uggen i begynnelsen. Nå venter jeg igjen og kjenner at uggenheten begynner å komme. Får håpe at det ikke blir værre. Min konklusjon har vært at jeg blir ikke så syk med jenter. Så får vi se om ikke det er en jente til i magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå