ekte30 Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har tre gutter! Har vært gravid 4 ganger og hatt ekstrem svangerskapskvalme alle gangene med innleggelse i perioder for å få væske og næring! Jeg er så takknemlig for de barna jeg har, men har så lyst på nummer 4, men vet ikke om jeg tørr å bli gravid igjen! Ble du like dårlig alle gangene og ble du mer eller mindre kvalm med et av kjønnene?? Jeg har kun gått gravid med gutter, og har da som sagt vært hinsides dårlig! Tenkte kanskje at hvis jeg ble gravid med jente denne gangen, at kvalmen ville bli mindre???! Setter pris på alle svar jeg kan få!
MTMT Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 I mitt første svangerskap, som var ei jente, var jeg ikke kvalm i det hele tatt. Eller jo, de første par ukene kjente jeg en liiiiten anelse til kvalme sent på kvelden rett før sengetid. Men da måtte jeg kjenne godt etter, og det plagte meg ikke. Med nummer to, som ble gutt var jeg litt mere kvalm. Det startet rundt uke 10 og gikk over rundt uke 14. Jeg kastet aldri opp, men følte meg bare veldig "uggen".
Fire småtroll Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Uff, skjønner at du er i tvil, ikke noe greit å bli så syk med tre barn å ta seg av... Jeg har ikke vært på langt nær så syk som deg, men kan likevel fortelle at alle mine tre svangerskap var forskjellig. Første gang var jeg kvalm i fem mnd, la på meg altfor lite og ble sykemeldt.. Andre gang var jeg bare kvalm de første tre månedene, og ikke så ille som med første.. Siste gang kjente jeg antydning til kvalme rundt uke 14, men var ellers frisk hele svangerskapet! De to første er gutter, siste er jente. Du kan jo være heldig, men statistikken er vel mot deg, når kroppen din reagerer så kraftig på svangerskapshormonene slipper du kanskje ikke helt unna, men du kan jo likevel få et lettere svangerskap. Lykke til med valget ditt!
2 i talet Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 1 svangerskapet var eg ikkje dårlig i det heile tatt- var en gutt 2 var eg skikkelig dårlig lenge- var ei jente
Bie&babylove:-) Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Du kan jo håpe at det blir annerledes med en jente.... For min del ble det ikke det! Jeg var ekstremt dårlig de første 6 mnd... Jeg håper at jeg ikke blir like dårlig neste gang, men jeg vet vel innerst inne at jeg kommer til å bli det.... hehe... Kanskje det blir bedre for meg hvis jeg får en gutt?! er jo lov å håpe.............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå