ekte30 Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har tre gutter! Har vært gravid 4 ganger og hatt ekstrem svangerskapskvalme alle gangene med innleggelse i perioder for å få væske og næring! Jeg er så takknemlig for de barna jeg har, men har så lyst på nummer 4, men vet ikke om jeg tørr å bli gravid igjen! Ble du like dårlig alle gangene og ble du mer eller mindre kvalm med et av kjønnene?? Jeg har kun gått gravid med gutter, og har da som sagt vært hinsides dårlig! Tenkte kanskje at hvis jeg ble gravid med jente denne gangen, at kvalmen ville bli mindre???! Setter pris på alle svar jeg kan få!
~sjiraff~ Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Første svangerskapet mitt hadde jeg hyperemesis med sykehusinnleggelse, intrevanøst og sonde i nesen for å få næring.. Andre gangen begynte jeg med akupunktur så fort kvalmen begynte. Funka bra. Var kvalm og kastet opp, men det kan overhodet ikke sammenlignes med første svangerskapet. Har du forsøkt noen tiltak for å unngå kvalmen?
Magda73 Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har bare vært gravid to ganger, men de svangerskapene var vidt forskjellige. Med førstemann var jeg kvalm og dårlig lenge (om enn ikke så jeg måtte legges inn - men jeg måtte spise kosttilskudd fordi jeg ikke fikk i meg mat). Med nummer to var jeg i helt fin form hele veien. Begge er gutter, så det kan være ulike svangerskap selv med samme kjønn.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Jeg venter min andre gutt, har vært mer plaget med svangerskpaet nå enn første gangen. Jeg var i fin form første gangen. Er vanskelig å vite hvordan det blir for deg om du blir gravid igjen. Forresten fin bursdag yngstegutten din har Han kom til på min sønns 3 års dag.
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 har 2 sønner. med førstemann var jeg kjempekvalm med andremann var jeg ikke kvlam i det hele tat
Meg + 2 prinsesser Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har en jente, og venter jente (sies det) Første gang var jeg ikke kvalm en eneste dag, andre gang var jeg litt dårligere. MEN det finnes ting for å få stoppet kvalmen, venninnen min gikk på tabletter i over 3 mnd.
~sjiraff~ Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Fikk også piller i mitt første svangerskap.. Funka overhodet ikke. Eneste kvalmestillende middelet som funka var det jeg fikk intervanøst på sykehuset.. :o/ Det er nok stor forksjell på de gravide og på kvalmen og på hva som faktisk hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå