sirkelkatten Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Lurer på å bestille en bilkakeform, men hvordan lager jeg en slik kake? Hvor mye røre og hvordan pynter jeg den slik at den ser ut som en bil? Er det med oppskrift?
Trulto*Prins&Spire* Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 jeg lagde en sånn 3d bil. jeg er egentlig ikke så flink til slik, men gikk faktisk ganske fint ble ikke så fin utenpå som den kunne blitt, for det var litt stress da jeg skulle pynte den, sønnen ville putte dyr og slik inn i den men det gikk.. fikk mye skryt da... =) Ja, følger med en slags oppskrift, fikk tips til krem her inne, så med den ble det perfekt.. jeg brukte 3 vanlige rører, så ble en del =P
Trulto*Prins&Spire* Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 hadde eg husket hvordan jeg låg inn bilde skulle jeg gjort det hehe.. har bilde på facebook da
sirkelkatten Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2008 lagde du sjokoladekake? Brukte du konditorfarge i smørkremen? Hmmm, tror jeg får lage en prøvekake først, dette virker vanskelig!
Trulto*Prins&Spire* Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 nei, jeg lagde gulrotkake ;D ble faktisk god brukte cacas sine farger.. tror jeg fikk lagt ut bilde nå
Hera Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Hei! Jeg har vært Cacas selger, og kan prøve å hjelpe deg så godt jeg kan. De fleste figurformene til Cacas (Wilton) tar to liter, det er omtrent det samme som passer i en vanlig rund form med 24 cm i diameter. Du kan bruke alle typer oppskrifter. Selv er jeg veldig glad i sitronkake og sjokoladekake, da disse kaketypene blir litt fastere enn sukkerbrød og dermed litt lettere å pynte. Du kan gå inn på Wilton sine sider, der er det en demo -video som viser hvordan du kan pynte en kake med såkaldt Wilton teknikk. Skal finne kokeboken min, så kan du få de oppskriftene vi brukte under demoer.
Alba44 Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Ja, har en hjerteformet kakeform defra. Den er jo ikke så avansert å lage da, så det var vel ikke mye til hjelp )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå