Gå til innhold

Barnesete med 3 punks sele. Noen som har gode tips til meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun MÅ over nå, selvom hun bare et 3 år. Er 100 cm lang og veier 18 kg. Det priori setet hun har nå, går kun til 18 kg, og hodet hennes stikker over kantet på setet oppe.

Så jeg må nok over på 3 punkt sele nå, selvom jeg føler at det er utrygt :-/ Innbiller meg at hun ikke sitter like godt sikret i vanlig sele.

Men er det noen som har tips om gode seter jeg kan kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun er over 15 kg og sitter fremovervendt så sitter hun tryggere i bilens egne seler enn i 5 punkts sele.

Skrevet

Ok, godt å høre :) Føler bare at hun sitter mye bedre fast spent i 5 punkts jeg ;) Men det har vel noe med tyngdekraften å gjøre hvis vi skulle krasje, at hun vil sitte tryggere i 3 punkts ettersom hun er såpass tung..

Skrevet

Trygg Trafikk mener faktisk at det ikke er noe hold for å si om 5 punkts sele eller 3 punkts sele er bedre eller verre enn det andre.. :o)

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=3008

Ang sete så har vi iZi Up og er fornøyd med det. Men hvorvidt det er sikrere eller ikke enn andre vet jeg ikke da det er såpasss nytt.

Sjekk forbrukerportalen, der er det en bilsetetest :o)

Skrevet

Herlighet, de foraandrer jo mening i ett kjør jo! Er ikke SÅ lenge siden jeg leste at det var tryggere... jaja... Min 3 åring på 16 kg og 97 cm sitter nå i bilens egne seler nåog jeg føler meg komfortabel med det.

Skrevet

hehe.. jeg mente nemlig også det samme som deg, men sjekket det opp iforbindelse med et annet innlegg her. Min teåring sitter også med bilens seler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...