mamma&urokråka Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Jeg syns det gjør så vondt å amme. Gutten min er bare 12 dager gammel, men lærte seg å suge riktig allerede på sykehuset, og alt gikk kjempe fint, så jeg tror ikke det er derfor det er vondt. Det gjør vondt også når jeg bruker brystpumpe. Skjønner ikke hva det er, lurer på om det kan være trøske. Han er ganske hvit på tungen, men ikke noe i ganen eller noen andre steder. Er så usikker, vet ikke om jeg skal bestille time til legen. Har vært vondt lenge, så vet ikke om det kan være noe annet. Merker at jeg gruer meg til å amme han, og misliker det så veldig. Er så redd for at han skal merke at jeg ikke liker det..
Persille,Smule og lille Trille Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Hei. Jeg synes du skal bestille time hos legen din el evt ta kontakt med helsesøster for å få hjelp for det skal ikke gjøre vondt å amme. Selv har jeg til tider hatt vondt i brystknoppen fordi babyen har spist så ofte, uten at det var noe synlig sår der, men dette gav seg etter noen dager.
nenja Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Høres ut som trøske, jenta mi var også bare hvit på tungen. Jeg hadde tatt en tur til legen jeg, bare for å sjekke, dumt hvis du blir så ille at du ikke kan amme han, eller han får så vondt at han ikke vil spise. Bedre å være på den sikre siden.
mamma&urokråka Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2008 bestilte time nå... men var ikke noe ledig før 25. februar. jippi...! moro å gå sånn her i tre uker til...
~\/ero~ Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Sånn hadde jeg det også da lillegutt hadde trøske. Det begynte bare med hvitt belegg på tungen, men ble hvit inni kinnene etterhvert også. Men det er jo ikke uvanlig av babyer er hvite på tungen. Jeg har lest at man skal ta en våt klut, og prøve å ta det vekk. Hvis det ikke går bort er det trøske. Men kan nok være lurt og ta en telefon til hs eller legen.
nenja Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Hvis det blir verre får du ringe igjen og be om time på dagen, de har jo det også. Må ikke vente til 25 hvis det blir verre altså!
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 stikker det under/etter amming? altså en stikkende følelse? jeg hadde trøske, men smurte med daktar (viktig å vaske av før du ammer) og det forsvant... var SINSYKT smertefullt til slutt når snupp skulle spise... klarte ikke å legge han til.. les også inne på: ammehjelpen.no står masse nyttig der.... hadde også en del smerter når jeg hadde tette melkeganger, au au...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå