Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Må bruke bil nr 2 til henting og bringing av barna i barnehagen en gang i uka, resten av uka bruker vi bil nr 1. Bil nr 1 har tipptopp barneutstyr, men det er sinnsykt dyrt å kjøpe to nye seter til den andre bilen Det er 1.5 km til barnehagen. De skal kjøres 1 gang i uka, Barna er 4 og 1.5 år gamle. Det er lite trafikk på veien. Alt 1: Kjøpe brukt Alt 2: Bruke bilpute til 4 åringen, leie bilstol til 1.5åringen Alt 3: Kjøpe nytt, men rimlig modell Hva slags modeller er evt rimlig og godkjent? Hva koster det å leie? Hvordan ville dere løst dette?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Men tør man å kjøpe brukt? Er det finn dere ser på da?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 For min egen del, hadde jeg ikke kjøpt brukt, men jeg kan godt selge, for jeg VET at jeg ikke vil selge dersom noe hadde tilstøtt de. Synes alternativ 2 virker greit jeg, de må jo være trygge på at de bilsetene de leier ut er godkjente. Men ang bilpute til 4 åringen, det trenger ikke koste allverden for en bilstol med rygg til han;) alternativ 3 er også greit, kommer litt an på hvor billig du tenker da:) Du kan jo være heldig å få kjøpt britax toway elite til en veldig OK pris:)
Ikkelektuell Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 www.if.no tilbyr i hvert fall utleie av slikt. Gjør et søk på google, så dukker det sikkert opp et par selskaper til.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Ser her at for å leie stol til den minste på 1.5 år må jeg leie minimum 9 mnd, og da jeg ikke er IF kunde blir summen for 9 mnd over 900 kr. Skal jeg da leie lengre vi jo dette bli så dyrt på sikt at jeg kunne kjøpt ny selv? Da tror jeg jeg sitter igjen med alternativet 1. Kjøpe nytt til begge 2. Kjøpe brukt til begge 3. Pute til 4åringen (pute har vi allerede kjøpt tidligere, for å ha til ekstrabruk når eldste skulle ha med seg venninner hjem fra barnehage (etter godkjenning fra foreldre)) og nytt eller brukt til minste. Hva hadde dere valgt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå