Sommerfugl78 Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Jeg prøver å venne gutten min på 5 1/2 mnd på å drikke vann. Jeg tenkte kanskje det ble litt mer "spennende" med tutekopp enn flaska (han spiser MME av flaske ellers). Er det veldig store hull i tutekopper slik at det kommer for mye vann ut, eller finnes det forskjellige typer/størrelser?
woo-woo Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 I den tutekoppen som jeg har er det en ventil som du kan sette på ( Kjøpte den på MENY) slik at barnet må suge litt for å få det ut. Men lillegutt på snart 6mnd fatta ikke pointet så jeg tok ut ventilen. Så nå drikker han fra vanlig tutekopp. I begynnelsen satt han litt vann i halsen for det kom litt mye ut, men nå har han vent seg til det, så når går vanndrikkingen unna
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Vi har begynt med tutekopp når de har begynt med fast føde. Bruker Avent sine selv om jeg egentlig bare er sånn passe fornøyd. Når du har anit-spill biten på så kommer det ikke noe ut av koppen før babyen suger på den så det går nok bra, men føler det kommer litt mye ut til tider når babyen suger på den da, mini er 7,5 mnd og har fått vann av tutekopp i 3,5 mnd nå og høresfortsatt ut som han kveler seg selv nesten hver gang han drikker... :-/ Men han er en slukhals da, kan ikke huskeå ha det problemet med de to andre barna.
~\/ero~ Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Vi begynte med tutkopp da lillegutt var rundt 5mnd. Vi bruke avnet sin, med sånn 'ventil', slik at det ikke kommer noe vann så lenge man ikke drikker. Han skjønte ikke helt hvordan den skulle brukes med en gang, men nå går det helt fint. Han er 5 1/2 mnd nå. Vi begynte med tutekopp fordi han ble så rar da han fikk vann av flaske. Liksom at han forventa at det skulle komme melk. Synes det er fint å gjøre det slik at han vår melk fra flaske og vann fra kopp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå