2gutter:) Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Du la ut for en tid siden noe om wild yams krem? Har kjøpt den nå pga at det ser ut som om lutealfasen min er 10 dager bare, å at jeg mistet sist i MA i uke 11. Men på flaska står det at jeg skal begynne å smøre 12 dag, men har ikke eggløsning før ca 14-15 dag, kan det hemme eggløsning hvis jeg smører for tidlig? Mener å ha lest det et sted. Takker for svar:)
lana<3 Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 For mye progesteron kan hemme eggløsningen ja... Jeg anbefaler deg å bruke el-tester også slik at du ikke begynner for tidlig å smøre. Tell ca. 14 dager fra siste menstruasjons først dag. Smør et lett pumpetrykk (= ca. 1 cm krem) inn i huden to ganger om dagen: morgen og kveld. Fortsett til menstruasjonen begynner, og gjør deretter et opphold på 14 dager igjen. Du skal altså bruke kremen fra eggløsningen til menstruasjonen begynner. Kremen bør smøres inn på områder hvor det er tynn hud som for eksempel brystkassen, brystene, underlivet, lårenes innside, håndleddene, innsiden av armene og halsen. Kremen bør masseres inn i huden til den er helt absorbert. Det anbefales å smøre kremen på forskjellige steder med jevne mellomrom – altså ikke på samme sted hele tiden. Husk at det kan ta litt tid før du får optimal virkning, tror det var opptil 3 mnd det kunne gå før man fikk optimal virkning.... Lykke lykke til...
2gutter:) Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2008 Takk takk:) endeli fikk jeg tak i deg:) Er på dag 13 i syklusen min nå, smurte bittelitt krem i går før jeg kom til å tenke på at jeg hadde lest at man ikke skulle smøre for tidlig. For på pakken står d at man skal begynne på dag 12... Hadde neg eggl. test i går å. Tester med clearblue sine. Tror du den lille kremen gjorde noe? Grunnen til at jeg vil prøve dette er at plutselig etter MA i sept. har jeg 10 dager lutealfase, å det har jeg ikke hatt før. Ikkje meiningen å plage deg så mye!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå