Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 noen her som har vært i thailand el gambia som gravid? vet det ikke er de beste stedene å reise.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har ikke vært i Thailand som gravid, men jeg hadde ikke vært bekymret for å reise dit nå om jeg hadde hatt mulighet. Var der for litt over et år siden, og så lenge man spiser mat som er godt stekt og ikke kjøper mat fra gateselgere så skal man være ganske sikker! Jeg opplevde å bli dårlig 1 gang mens jeg var der, men det var fordi jeg prøvde østers og de er jo ikke behandlet på noen måte. Jeg skulle mer enn gjerne dratt østover nå!! :-D
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Søsteren min var i Thailand når hun var gravid...(ble matforgifte- ikke noe gøy) Har og ei venninne som var der tidlig i sitt svangerskap...hun tålte ikke luktene der og jeg tror hun angra på at hun dro dit når hun var gravid.. Gambia høres nå enda litt skumlere ut... Det er lange flyreiser...så husk å komme deg opp og gå litt innimellom. Ellers har jeg sjøl vært i Thailand i 4 uker....var dårlig i magen flere ganger-(fikk kulltabletter+++) og det kan bli litt mye med så høye temperaturer og høy luftfuktighet.( jeg var ikke gravid da)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Jeg vil da si megUenig med personen over.. Tror folk virkelig at det enste man kan dra på seg når man er gravid i thailand er magesykdommer og div...???? Hva med om du skulle få blødninger? Om noe skulle skje med barnet ditt som krevde lege eller sykehusbehandling er ikke thailand det beste stedet;) Jeg skulle nemlig til thailand selv, og fikk strenge formaninger av legen min om at dette ville IKKE hun gjort pga det ene og det andre... Og lett påvirkelig som man er da man er gravid lot vi det vær;)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Jeg vil si meg uenig med personen nr 1 som kommenterte dette innlegget.. Så ikke at det var rukket å komme enda et innlegg mens jeg skrev;)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Jeg reiser til thailand om noen få dager. Er da 3 mnd på vei. Legen sa at 2.trim er det sikreste å reise i, og at jeg burde ta det helt med ro og slappe av i ferien:) Dersom det skulle skje noe kunne det være greit å ha reiseforsikring slik at man kunne fly hjem, men de har gode private sykehus der nede som vi kan bruke. Har vært på ett før, og det gikk helt fint. (var ikke gravid da). Så dersom man har et "normalt" svangerskap hadde jeg så absolutt tatt sjansen! Det er en helt fantastisk opplevelse å reise til et slikt tropisk land! Nå pakker vertfall jeg kofferten og gjør meg klar for 3 uker i paradis:)
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Hei hei! Jeg har vært i Thailand flere ganger. Har også ligget på sykehuset der. Legene er flinke, har lang utdannelse (faktisk lengre enn legene her) og sykhusene er moderne. Alle sykehus er sikkert ikke moderne, men de private er det. Reiseforsikringen din dekker også private sykehus hvis du skulle være så uheldig. Jeg hadde ikke vært redd for å reise dit under graviditet. Du skal vel ikke i jungelen? Gambia hadde jeg derimot vært mer forsiktig med. Spis nydelig Thaimat og kos deg på tur!
playground princess Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 Vi ble anbefalt å ikke reise til Gambia. Du bør vaksineres før innreise til Gambia og disse anbefales ikke for gravide. (Det samme gjelder noen områder i Thailand). I tillegg bør du ta malariamedisin dersom du skal til Gambia. Anbefales heller ikke gravide. Vi skal til Tenerife (skikkelig chartersyden! hehe...) om en uke. På denne årstiden må en minst til Kanariøyene for å få fint vær, og det var også det eneste sydenreisemålet min jordmor ville "godkjenne".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå